اجتماعی استان اقتصادی تصاویر

گرانی روغن موتور و لاستیک سبب افزایش کرایه خودرو و همه اجناس کشور می شود

گرانی روغن موتور و لاستیک سبب افزایش کرایه خودرو و همه اجناس کشور می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در سال جدید که مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده اند تعداد اندکی کارخانه با کم فروشی سبب رشد قیمت کرایه ماشین و افزایش نرخ کامیونداران و در ادامه بالا رفتن هزینه حمل و نقل و تمام کالاها شده اند.
متاسفانه آن طور که از شواهد در بازار پیداست کارخانجات روغن بهران و ایرانول و لاستیک ایران تایر و بارز که علی الظاهر دولتی و زیر نظر دولت هستند مسبب اصلی گرانی این اجناس در کشورند که بدهیست مسئولان امر صحت و یا عدم صحت این موضوع را برسی کنند.این در حالی است که وزارت صمت با ایجاد سامانه شفافیت تولیدکنندگان لاستیک را با به خط کردن پلتفرم های کسبینو و تولیدایرانی برای عرضه به نرخ دولتی را شروع و با اینکه به سختی میشود لاستیک دولتی خرید ولی میتوان تهیه کرد.
اما این در حالی است که در کل کشور هیچ فروشگاهی و کارخانه ای حتی یک قوطی روغن به نرخ مصوب درج شده نمی فروشد و تمام تولیدات این شرکت ها به دست دلالان افتاده است.
حال با توجه به اینکه شرکت های متخلف دولتی هستند اگر ۱۰ وزیر کشاورزی و صمت هم استیضاح شود هیچ سودی ندارد تا اینکه این شرکت های وابسته به حاکمیت توسط نهادهای نظارتی و تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه تادیب نشوند آش همان آش است به امید برخورد با مافیا.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x