اجتماعی استان تصاویر

وانت بارها مجاز به حمل مسافر و بار غیر متعارف نیستند

وانت بارها مجاز به حمل مسافر و بار غیر متعارف نیستند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ اصغر زارع در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: افزایش تقاضای استفاده از وانت برای حمل محموله های گوناگون به دلایلی نظیر سرعت بارگیری و تخلیه ، امکان حمل بار اضافه خارج از ظرفیت مندرج در کارت خودرو ، اقتصادی بودن کرایه برای صاحبان کالا نسبت به وسایل نقلیه سنگین ، استفاده از اتاق بار خارج از ابعاد استاندارد و مهم تر از همه خلاء مقررات لازم الاجرا جهت کنترل جابه جایی بار توسط اینگونه وسایل نقلیه باعث افزایش میزان تردد وانت بارها در راهها و بالتبع بالا رفتن میزان تصادفات آنها شده است.

وی افزود : همچنین استفاده نابجا از وانت بارها در حمل مسافر باعث افزایش تعداد تلفات مربوط به سرنشینان در این گونه وسایل نقلیه شده است.

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: باید بخاطر داشت که وانت بارها به دلیل نقش حمل و نقل کالا، دارای توانایی حمل و نقل کالاهایی هستند که از نظر ابعاد ، وزن و ارتفاع ، متناسب با توان حرکتی و مانور حرکتی در جاده ها باشند لذا استفاده غیر اصولی از وانت بارها و بارگیری کالاهایی با ابعاد و حجم غیر متعارف نه تنها باعث کاهش دید دیگر رانندگان در جاده می­شود بلکه وزن بالای اینگونه بارها باعث کندی حرکت در جاده ها، ایجاد ترافیک و بالا رفتن درصد خطای رانندگی میشود.

این مقام انتظامی در ادامه گفت : مهار بار غیر اصولی از اصلی ترین عوامل ایجاد و بروز حوادث در عبور و مرور جاده هاست. شیوه های غلط و استفاده از ابزار و تجهیزات غیر مرسوم و غیر استاندارد در مهار بارها از قبیل طناب های معمولی و یا کشیدن پارچه و همچنین تنوع در نوع و حجم بارها اعم از نخاله ها ، مصالح ساختمانی و یا محصولات کشاورزی و حتی زباله ها باعث ریزش و پراکندگی آنها در اثر باد در سطح جاده ها و سواره روها شده و خطرات و تصادفات احتمالی را فراهم می­کند.

سرهنگ زارع ادامه داد: عدم استفاده از تجهیزاتی از قبیل تجهیزات مهار بار (توری و تسمه) و همچنین علائم ، برچسب های شبرنگ دار در پشت و اطراف وانت بارها ، عدم استفاده از تجهیزات نوری از قبیل چراغ های گردان-آذرخشی و یا راهنمای خطر- مثلث ایمنی و همراه نداشتن باتوم های ال ای دی دار در زمان توقف، می­ تواند در ایجاد حادثه نقش داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان در پایان توصیه کرد: رانندگان وانت بارها حتماً با تجهیزات کامل در سطح جاده ها تردد کرده و از حمل کردن بارهای غیر متعارف و غیر استاندارد اکیداً خودداری کنند همچنین رانندگان وانت بارها مجاز به حمل مسافر نیستند و در صورت مشاهده تخلف به شدت با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.

محمدامین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x