برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با ترفند اد بزن پول بگیر

برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان با ترفند اد بزن پول بگیر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنى بر برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی خود، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسانمشخص شد این شهروند که جویای کار بوده در فضای مجازی با تبلیغی تحت عنوان “اد بزن ، پول بگیر”، مواجه می شود که از کاربران شبکه های اجتماعی درخواست می کند به ازای جذب مِمبر درآمد کسب کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: متهم در این روش پس از جلب اعتماد افراد جویای کار با ارسال لینک دانلود بدافزار به بهانه پرداخت حق عضویت، اطلاعات حساب بانکی متقاضی را سرقت و موجودی حساب وی را برداشت می کرد.

سرهنگ مرتضوی افزود: با بررسی مستندات و اظهارت شاکی و انجام اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی نهایتاً هویت ادمین این صفحه شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و برای انجام اقدامات  قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی اضافه کرد: مجرمان سایبری به بهانه های مختلف از جمله دریافت حق عضویت یا واریز درآمد، اطلاعات بانکی متقاضیان را دریافت و یا با ارسال بدافزارها و لینک درگاه های جعلی پرداخت اقدام به فیشینگ کارت های بانکی می کنند، همچنین برای جلب اعتماد با استفاده از نرم افزارهای رسیدساز اقدام به نمایش رسیدهای واریز وجه به حساب سایر کاربران می کنند.

محمدامین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x