اجتماعی استان تصاویر

کلاهبرداری های سایبری با شگرد جمع آوری نذورات مردمی در ماه مبارک رمضان

کلاهبرداری های سایبری با شگرد جمع آوری نذورات مردمی در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در ماه مبارک رمضان برخی افراد شیاد و سود جو با طراحی سایت های تبلیغاتی یا کانال و گروه های شبکه های اجتماعی در قالب طرح ایتام و خیریه که متاثر از احساسات مردم است، اقدام به تشویق و ترغیب کاربران به همکاری و شرکت در امورات خیریه و کمک به خانواده های کم بضاعت می کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با سوء استفاده از نام مؤسسات خیریه و کمک به خانواده های نیازمند و بی‌سرپرست از طریق شبکه های اجتماعی و درج تبلیغات فریبنده در سایت ها و معرفی خود به عنوان عضوی از  شهروندان درخواست کمک های نقدی می کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان اذعان داشت: معمولا شگرد مجرمان در این روش هدایت کاربران به درگاه‌های بانکی جعلی است که پس از وارد کردن اطلاعات بانکی توسط فرد خیّر در این صفحه ، مجرم با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی فرد قربانی، حساب او را خالی می‌کند.

سرهنگ مرتضوی در خاتمه  خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم هیچگاه به کانال ها و گروه‌هایی که در شبکه های اجتماعی برای کمک مالی به مؤسسات خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت می کنند اطمینان نکنند و مراقب ترفند‌های افراد سودجو و کلاهبردار باشند و هدایای خود را به اماکن و مؤسسات خیریه معتبر هدیه کنند.

محمدامین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x