اجتماعی استان تصاویر

اجرای طرح توقف و حرکت در راه های کویری و یکنواخت استان اصفهان

اجرای طرح توقف و حرکت در راه های کویری و یکنواخت استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ اصغر زارع در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: یکنواختی راه راننده را دچار هیپنوتیزم جاده ای کرده و کم کم او خسته و خواب آلود می شود که اگر برای چند ثانیه پلک هایش روی هم قرار گیرد حوادث دلخراش و جبران نا پذیری برایش رخ خواهد داد. به همین منظور و با توجه به یکنواختی جاده های کویری استان اصفهان، پلیس راه فرماندهی انتظامی استان برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان ، اقدام به اجرای طرح توقف و حرکت خودروها در ایام نوروز کرده است.

وی افزود: در این طرح خودروهای عبوری در مکان و پارکینگ های امنی که پیش بینی شده است متوقف و راننده چند دقیقه ای از خودرو پیاده و در معرض هوای تازه قرار می گیرد که این کار باعث جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده در طی مسیر می شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان  گفت: به رانندگان توصیه می کنیم مراقب باشند تا در راه های یکنواخت دچار هیپنوتیزم جاده ای نشوند. ضمن اینکه  حرکت مداوم چشم ها و همچنین رعایت سرعت های مجاز و مطمئنه می تواند در جلوگیری از هیپنوتیزم جاده ای به رانندگان کمک کند.

این مقام انتظامی خطاب به رانندگان عنوان داشت: هنگام تردد در راه های یکنواخت تلاش کنید که دچار هیپنوتیزم جاده نشوید ، یعنی حرکت مداوم چشم ها و خودداری از تمرکز و همچنین رعایت سرعت های مجاز و توصیه شده به جهت جلوگیری از گرفتار شدن و آسیب پدیده باریک بینی و کاهش زاویه دید و کنترل بر سطح و حاشیه راه ، که این دو آسیب پنهان در زمان رانندگی در راههای برون شهری می توانند خطرات غیر قابل پیش بینی ایجاد نمایندو جزء علل پنهان تصادف می باشند.

سرهنگ زارع در خاتمه یک بار دیگر تاکید کرد: رانندگان مراقب باشند که حتما هنگام خستگی و خواب آلودگی با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده این پلیس در راه ها ، از پارکینگ ها و ایستگاه های امنیت و سلامت استفاده لازم را ببرند.و در رانندگی هرگز به چشمان خسته خود اعتماد نکنند.

محمدامین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x