اجتماعی استان تصاویر خراسان رضوی دین و اندیشه فرهنگ و هنر

مشهدی‌های مهمان‌نواز / اسکان زائران در ۱۸۰ خانه مجاوران

مشهدی‌های مهمان‌نواز / اسکان زائران در ۱۸۰ خانه مجاوران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

فرهنگ میزبانی مجاوران حضرت رضا(ع) از زائران آقا، در نوروز امسال مروجان بیشتری پیدا کرده و با حمایت و پشتیانی آستان قدس رضوی، ۱۸۰ “خانه رضوی” میزبان زائران نوروزی شده است.
فاطمه دژبرد، مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی:
اجرای این طرح با هماهنگی موسسه موقوفه خدمات زائر صورت می‌گیرد و پس از تکمیل ظرفیت زائرسراها و زائرشهرها، تامین نیاز اسکان باقی زائران متقاضی، از طریق خانه‌های رضوی تامین شود؛ طرح خانه‌های رضوی بسیار فراتر از ظرفیت‌های اسکان و اقامت است زیرا مجاوران عمدتاً به‌موازات اسکان، موضوع اطعام و پذیرایی به نحو احسن را هم در دستور کار قرار می‌دهند.
تا به امروز بیش از ۱۸۰ خانه در سامانه کرامت به ثبت رسیده و مجاوران پس از واردکردن مشخصات دقیق خانه و ظرفیتی که برای پذیرایی وجود دارد، نوع زائر اعم از زائر بانو، زائر آقا یا پذیرش خانوادگی و نیز زمان پذیرایی را مشخص کردند و از ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین، زائران برای اسکان در این خانه‌ها راهنمایی شدند.
در کنار اجر معنوی و عنایتی که بدون شک از سوی حضرت رضا(ع) شامل حال این میزبانان خواهد شد، آستان قدس رضوی نیز از شرکت‌کنندگان در طرح خانه‌های رضوی تقدیر خواهد کرد تا این فرهنگ زیبا، روز به روز بیشتر ترویج شود و در ایام پیک زیارت، مشهدی‌های بیشتری میزبان زائران امام هشتم(ع) باشند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x