حجت الاسلام محمدجواد آزاد: ساخت مسکن جوانان در اولویت مسولان باشد

حجت الاسلام محمدجواد آزاد : ساخت مسکن جوانان در اولویت مسولان باشد

امام جمعه لامرد در اولین خطبه نمازجمعه خود در سال ۱۴۰۲ گفت: باتوجه به رشد جمعیت و صنعتی شدن شهرستان ساخت مسکن در لامرد در اولویت مسولان باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش محمود صابری زاده خبرنگار لامرد ومهر، به گزارش خبر نگار پایگاه خبری احوال نیوز :

حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد; در اولین خطبه های نمازجمعه این شهر در سال ۱۴۰۲ که در مصلی الغدیر شهر لامرد برگزار شد با اشاره به سال نو و همزمانی با ماه مبارک رمضان بر استفاده بهینه از این ماه مبارک تاکید کرد و گفت: همه ما باید از این ماه پرخیر و برکت استفاده ها برد و در قرائت قرآن و تدبر در آن تلاش کنیم و قرائت قرآن در مجالس خانگی را همانند گذشته رونق دهیم.

امام جمعه لامرد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به نام “مهار تورم و رشد تولید” اظهار کرد: مسولان باید تلاش کنند تا موانع تحقق شعارهای سال برداشته شود.

وی در همین زمینه افزود: در دولت قبل قسمت بزرگی از بدنه مسولان کشور قائل به جنگ اقتصادی و ادبیات مقاومتی و اقتصاد مقاومتی نبودند که باید این دید و تفکر اصلاح شود.

او افزود: ناتوانی بعضی از مدیران و مسولان در بروز مشکلات اقتصادی مشهود است که باید تلاش خود را در این امر مهم دوچندان کنند تا از جنگ تمام عیار اقتصادی گذر کنیم.

وی تصریح کرد: بعضا بروکراسی های اداری جلوی تحولات و موانع اقتصادی را گرفته که مسولان باید توجه بیشتری به این مهم داشته باشند تا این پیچیدگی های زمانبر به کوتاه ترین زمان مبدل شود و موانع برداشته شود.

خطیب جمعه لامرد ضمن درخواست از مسولان کشوری، استانی و شهرستانی نسبت به برطرف کردن مشکلات ساخت مسکن جوانان در شهرستان لامرد اظهار کرد: با توجه به صنعتی شدن شهرستان لامرد مسولان باید نسبت به ساخت مسکن اهتمام جدی تری داشته باشند و عرضه گسترده زمین را در برنامه های خود قرار داده تا تورم کاهش یابد.

وی گفت: دولت باید در تصدی گری افراطی نظارت کند و با مردمی سازی و مشارکت در ساخت و ساز مسکن، نقدینگی را مهار کنند که این دولت نسبت به سال قبل در بحث کنترل تورم مدیریت کرده است.

وی افزود: مردم به جای تعاونی های مصرف، تعاونی های تولید را تشکل دهند و صندوق های پیشرفت اقتصادی و منطقه ای را با ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاران و کارآفرینان و متخصصین بومی براساس نیاز منطقه فراهم کنند زیرا اثرات مهمی در رشد تولید و کاهش تورم دارد.حجت الاسلام آزاد تاکید کرد: دو سال از دولت آیت الله رئیسی می گذرد اما در شهرستان لامرد هنوز نتوانسته اند یک واحد مسکونی را به مردم واگذار کنند و این را بارها در جلسات خصوصی به متولیان امر گوشزد کرده ام اما بعضا سهل انگاری وجود دارد و باید زمین ها را به صورت گسترده در اختیار مردم قرار داد.

او در همین زمینه افزود: مردم لامرد سبک زندگی عمودی و آپارتمان نشینی را نمی پسندند و بر اساس اقلیم منطقه ای نیاز منطقه هم نیست زیرا این شرایط سخت است.

وی در ادامه خطبه های نمازجمعه این هفته لامرد بر رعایت پوشش اسلامی تاکید کرد و گفت: خانواده ها نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشند زیرا منشأ بسیاری از معضلات اجتماعی بی حجابی و بدحجابی است از این رو وظیفه همه آحاد جامعه آن است که نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

به گزارش محمود صابری زاده خبرنگار لامرد ومهر ، تلاوت جزءخوانی قرآن تا پایان ماه مبارک رمضان و پس از نماز عصر در مصلی الغدیر لامرد با قرائت قاریان برجسته شهرستانی برگزار خواهد شد.

همچنین، پایگاه انتقال خون ثابت شهرستان لامرد هرشب پس از نماز مغرب و عشاء تا ساعت ۲۲ شب آماده دریافت خون شما همشهریان عزیز است.

خبرنگار; محمود صابری زاده

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x