اجتماعی استان اقتصادی تصاویر فرهنگ و هنر

نظام مالیاتی برگ درخشانی از تحولات اقتصادی کشور را رقم زده است

نظام مالیاتی برگ درخشانی از تحولات اقتصادی کشور را رقم زده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دکتر احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست مدیران مالیاتی سراسر کشور در بندرعباس، تحولات صورت گرفته در نظام مالیاتی کشور را یکی از چند تحول محوری و برتر اقتصادی در دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: در بین محورهای تحولی در دولت مردمی سیزدهم در عرصه اقتصاد، اقدامات صورت گرفته در سازمان امور مالیاتی بی شک برگ درخشانی از حرکت‌های تحولی اداره کشور در حوزه اقتصاد محسوب می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از موضوعات و مؤلفه‌های هوشمند سازی نظام مالیاتی کشور را برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت‌های خارج از سازمان عنوان کرد و افزود: از مجموعه مدیران مالیاتی کشور انتظار می‌رود تا حصار مقاومت‌های برخی سازمان‌ها را بشکنند و از تمام ظرفیت‌های برون‌سپاری و برون‌سازمانی به میزان شایسته بهره ببرند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت و توسعه هوشمندسازی در نظام مالیاتی کشور اظهار داشت: فراموش نکنید مسیر اصلی که مدنظر و سمت‌وسوی اصلی حرکت در این دوره است، مسئله هوشمند سازی در اقتصاد ایران است. از این رو لازم است تمرکز خود را در به اختیار گرفتن افرادی بگذاریم که ما را در حرکت در این مسیر یاری نموده و به سمت شناسایی و وصول هوشمند هدایت می نمایند.

دکتر خاندوزی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم وضعیت فعلی بخش‌های اقتصادی را به لحاظ پشتیبانی، نیروی انسانی و زیرساختی بهبود ببخشیم، اضافه کرد: در صورتی که مدیران استان بتوانند در همین مسیر حرکت کنند، سال ۱۴۰۲ را چابک‌تر شروع خواهیم کرد و اگر بتوانیم نظام خود نظارتی را تقویت کنیم در افزایش رضایت فعالان اقتصادی، وضعیت بهتر و مطلوب‌تری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید در وزارتخانه و زیرمجموعه‌ها یک هم‌صدایی ویژه‌ای برای رفع عملیاتی مشکلات مختلف از جمله حوزه امور مربوط به بانک‌ها شکل بگیرد، اظهار داشت: انتظار داریم در مناطق آزاد که باید نمونه و الگوی تسهیل ارتباط با اقتصاد جهانی باشند، راحت‌ترین مسیرها تعبیه و به عبارتی فرش قرمز برای امکان حضور مؤثر سرمایه‌گذاران گسترده شود.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x