دلایل وقوع سرقت از مغازه و راه های پیشگیری از آن

دلایل وقوع سرقت از مغازه و راه های پیشگیری از آن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

تجربه پلیس نشان می دهد دایر کردن اماکن تجاری در مکان های نا مناسب با دسترسی محدود، عدم رعایت نکات ایمنی در راه های ورودی مغازه ، عدم رعایت اصول ایمنی توسط مالکان مغازه ها در هنگام ترک مغازه از جمله دلایل وقوع سرقت از مغازه ها هستند.

یکی از اماکنی که معمولاً مورد توجه سارقان حرفه ای قرار دارند اماکن تجاری، فروشگاه ها و مغازه ها هستند که به دلیل وجود اقلام با ارزش و وجوه نقد موجود در آنها مورد دستبرد این افراد قرار می گیرند. در یاد داشت حاضر به چند دلیل عمده که سبب وقوع سرقت از مغازه می شوند و راهکارهای پیشگیری از آنها اشاره می کنیم:

تجربه پلیس نشان می دهد دایر کردن اماکن تجاری در مکان های نا مناسب با دسترسی محدود، عدم رعایت نکات ایمنی در راه های ورودی مغازه ، عدم رعایت اصول ایمنی توسط مالکان مغازه ها در هنگام ترک مغازه، استخدام افراد نامطمئن و اعتماد بی جا به آنان، نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اسناد مالی در مغازه ودر مکان های نا امن، عدم کنترل دوره ای موجودی مغازه و انبارها توسط مالکان از عمده دلایل وقوع سرقت از مغازه و اماکن تجاری محسوب می شوند.

راهکارهایی که می تواند از بروز سرقت مغازه جلوگیری کند:

۱-هنگام ساخت و ساز، خرید و یا اجاره محل کسب به استحکام و ایمنی ساختمان به اندازه زیبایی آن اهمیت دهید.

۲- برای اطمینان از ایمن بودن مغازه به ویژه مغازه های طلا فروشی ، صرافی و اماکنی از این قبیل حتما از کارشناسان انتظامی محل تاییدیه دریافت نمایید.

۳-با استفاده از تجهیزاتی مانند دوربین مدار بسته، دزدگیر، قفل های دارای ضریب ایمنی بالا، دربهای ضد سرقت، تعبیه ویترین های کشویی ضریب ایمنی محل کسب خود را بالا ببرید.

۴-با سایر کسبه و ساکنان محل مشارکت کرده و برای محله خود به ویژه در ساعات شب نگهبان مطمئن استخدام کنید.

۵-مطمئن شوید که کلید مغازه شما در اختیار افراد ناشناس یا غیر مطمئن قرار ندارد.

۶-هنگام ورود مشتری در مغازه، همواره بر عملکرد او نظارت داشته باشید و حتی برای یک لحظه مغازه را ترک نکنید.

سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سکیوپرو

قفل ضد دیلم گاردمن روی درب منزل،‌ محل کار، انبار و حتی گاوصندوق نصب کنید و حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن، نورگیر و پنجره ها که اگر همه دنیا هم دزد بشن، مثل پشه هایی که دور پشه بند میچرخند هیچ کاری نتونن بکنند.‌ ضمن اینکه هر کسی هم هر جنسی را به عنوان ضد سرقت، حفاظتی، ایمنی یا امنیتی معرفی کرد باور نکنید مگر اینکه اولا فروشنده معتبری باشه که امروز نیومده باشه با هزار ترفند جنسای بنجولش را بندازه و بعد از مدتی هم که بارشو بست دیگه اثری ازش نباشه و همچنین حتماً باید یک‌ ضمانت معتبر پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت به شما بده که البته باید خیلی دقت کنید ضمانت کیفیت محصول را به‌جای ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت به شما نندازه

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x