اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر

طرح کارآمد ایستگاه های امنیت و سلامت

طرح کارآمد ایستگاه های امنیت و سلامت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راه استان از کارآمدی طرح ایستگاه های امنیت و سلامت استان و رضایت مندی مسافران نوروزی در سال گذشته از برپایی این ایستگاه ها خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ایده و اجرایی کردن ایستگاه های امنیت و سلامت ، حدود ۱۵ سال پیش در استان اصفهان و توسط پلیس راه استان کلید خورد و با توجه به استقبال مسافران نوروزی از این طرح همچنان این طرح نه تنها در استان اصفهان بلکه به صورت کشوری در حال اجراست.

وی افزود : با توجه به اینکه در این ایستگاه ها اقدامات فرهنگی ، آموزشی و سنتی متناسب با همان منطقه وجود دارد و می توان گفت که این ایستگاه ها خود معرف هستند ، مسافران نوروزی استقبال بسیار خوبی از این ایستگاه ها داشته اند که این خود می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش خستگی و خواب آلودگی رانندگان و در نتیجه روند نزولی در تصادفات و واژگونی ها داشته باشد.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: بیشترین آسیب های راه های برون شهری استان اصفهان یکنواخت و کویری بودن راه ها است. در جاده های طولانی که یکنواخت و به صورت کفی هستند ، می بایست عناصری را قرار داد تا توجه راننده را به خود جلب کرده و جاده را از یکنواختی محض خارج کند. همچنین وجود پارکینگ و استراحتگاه های مناسب و به تعداد کافی در کنار جاده ، بسیار حائز اهمیت و راهگشا بوده و باعث جلوگیری از یکنواختی جاده می شوند.

این مقام انتظامی گفت: رانندگان می بایست جهت جلوگیری از بروز پدیده هیپنوتیزم جاده و یکنواختی راه ، بعد از هر ۲ ساعت رانندگی ، به مدت ۱۵ دقیقه در استراحتگاه های مجاز و ایمن توقف و استراحت کنند، ایستگاه های امنیت و سلامت از امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار است که به رانندگان این امکان را می دهد که در آن جا استراحتی ایمن داشته باشد.

سرهنگ زارع در پایان به رانندگان و مسافران نوروزی یادآوری کرد که حتما هنگام خستگی و خواب آلودگی با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده این پلیس در راه ها ، از پارکینگ ها و ایستگاه های امنیت و سلامت استفاده لازم را ببرند و در رانندگی هرگز به چشمان خسته اعتماد نکنند.

محمدامین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x