امام جمعه لامرد؛ دولت تعهدات عربستان را راستی آزمایی کند /مساجد را فعال کنیم

امام جمعه لامرد؛ دولت تعهدات عربستان را راستی آزمایی کند /مساجد را فعال کنیم

حجت الاسلام آزاد امام جمعه لامرد گفت: با مراقبت دولت باید تعهدات عربستان راستی آزمایی شود و متناسب با اقدامات آنها مسیر حرکت طی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز : به گزارش محمود صابری زاده ، خبرنگار لامرد ومهر، خطبه های نماز دشمن شکنِ جمعهِ آخرین هفته از سال ۱۴۰۱ با حضور آحاد مردم خداجوی لامرد توسط حجت الاسلام شیخ محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در مصلی الغدیر این شهر برگزار گردید.

امام جمعه لامرد در خطبه دوم نماز، ضمن تبریک سال جدید و در پیش رو بودن ایام ماه مبارک رمضان و استفاده بهینه از این ماه خدا بر برنامه ریزی دقیق و رسیدن به تقوی الهی تاکید کرد و گفت:در ماه مبارک رمضان مساجد و حسینیه مرکز عبادت مردم و مراجعات مردم است و باید از مساجد و حسینیه ها در تمامی دیگر فصول سال نیز استفاده کرد، زیرا انقلاب ما از مساجد و حسینیه ها شروع شده است.

وی گفت: این مساجد سنگر است و حقیقت مسجد و کاری که در مساجد باید انجام میشده انجام نشده است و گرفتاری های ما به خاطر عدم حضور در مساجد و فاصله گرفتن از آن است و باید مساجد را فعال کرد.

او اذعان کرد: مساجد حال و هوای مومنین و بندگان خدا را خوب می کند و میطلبد نگاهمان نسبت به مساجد عوض کنیم و فقط نگاه اعمال عبادی صرف نباشد.

وی افزود: درصدر اسلام پیامبر موضوعات اقتصادی را از مساجد دنبال می کرد و درس های امام صادق نیز از مساجد بود و منشاء علم و سیاست نیز از مسجد بوده است.

امام جمعه لامرد خاطرنشان کرد: پیامبر راهبری های سیاسی را از مسجد انجام می دادند، و انقلاب ما که یک انقلاب سیاسی بوده از دل مسجد بوجود آمده است و وقتی از مسجد فاصله بگیریم اخلاق انتخاباتی ما هم مردود می شود ولی اگر از دل مسجد باشد کسی جرأت تهمت زدن و غیبت کردن را ندارد.

خطیب جمعه لامرد تصریح کرد: آسیب های اجتماعی، موضوعات فرهنگی و… باید از دل مساجد باشد و در برهه ای اشتباه شد و مساجد را از مجموعه ها جدا کردیم. وی در همین زمینه افزود: کتابخانه ها و پایگاه های بسیج محلات را از مساجد جدا کردیم در صورتی که مرکز فعالیت آن در مسجد بود، و اکنون کار مسجد نماز خواندن شده، و نتیجه آن، به جای اینکه جوان در مسجد باشد در کافی شاپ ها و جاهای دیگر و… مشاهده میکنیم.

حجت الاسلام آزاد تصریح کرد: باید انقلاب فرهنگی و ادامه این انقلاب که تحقق جامعه اسلامی است دوباره به دل مساجد برگردد. وی به اتفاقاتی که در منطقه و دنیا در حال رقم خوردن است اشاره کرد و گفت: جبهه حق در حال قوی شدن است و جبهه باطل نیز در حال افول و نابودی است، زیرا یکی از مولفه های قدرت یک جامعه قدرت آن جامعه است و دشمن با دلار و ارزی که در دستش بود و برنامه ریزیی که کرده بود به دنبال نابودی اقتصاد ما بودند.

وی افزود: گوشه ای از بحران اقتصادی موجود را مسولین مدیریت کردند و دشمن به دنبال آن است که این بحران را در کشورهای جبهه مقاومت پیاده سازی کند. حجت الاسلام آزاد گفت: تعدادی از بانک های بزرگ آمریکایی و اروپایی ورشکسته شده است و این از مولفه های قدرت یک حکومت و دولت است و وقتی که ارزش پول یک کشور پایین بیاید و بانک ورشکسته شود نظام اقتصادی او متزلزل، و باعث رو به افول رفتن آن است.

وی ادامه داد: اسرائیل در لبه پرتگاه است و به اقرار خودشان در بدترین شرایط قرار گرفته اند و از لحاظ امنیتی و سیاسی دچار بحران و فروپاشی شده اند. خطیب جمعه لامرد به توافق بین ایران و عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: این توافق پس از هفت سال اتفاق افتاد و باعث تضعیف هیمنه غرب شد و در طول ماه‌های آینده و با مراقبت دولت باید تعهدات عربستان راستی آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی شود.

وی تصریح کرد: از مواضع و اصولمان کوتاه نیامده و نخواهیم آمد و همانطوری که دشمن برای اهداف خود برنامه ریزی می کند ما هم برنامه ریزی و دارای راهبرد هستیم و در زمان پیامبر و در توافقنامه صلح حدیبیه که با مشرکان بست زمینه‌ساز گسترش فعالیت تبلیغی پیامبر (ص) در جزیره العرب و در نتیجه فراهم کننده مقدمات فتح مکه شد. خطیب جمعه لامرد ادامه داد: نظام سعودی برخواسته از وهابیت و دشمن سرسخت شیعه است اما در دوره ای برای مواضع و منافع بالاتری توافقاتی انجام می شود و اگر طرفین به توافقات عمل کنند به نفع طرفین است.

او گفت: مخالفین این توافق آمریکایی ها و اروپایی هستند زیرا عربستان برای آمریکا گاو شیرده بود و هرجایی که کم می آوردند به عربستان بعنوان حیات خلوت خود رجوع می کردند و حال که گرفتار مشکلات اقتصادی شده اند باعث تضعیف آنها خواهد بود. وی، اسرائیل و خودفروخته های داخلی را از دیگر مخالفین این توافق دانست و گفت: دشمنان به دنبال این بودند که کشورهای اسلامی روابطشان را با اسرائیل عادی سازی کنند.

او گفت: در این توافق مردم یمن به دلیل اینکه هفت سال زیر بمباران و جنگ و تحریم عربستان و آمریکا و دیگر کشورهای همسو وهمکار با آنها بودند و همچنین جبهه مقاو خوشحال می شوند و قرار است جنگ یمین تعیین تکلیف شود. امام جمعه لامرد خاطرنشان کرد: اگر توافقی بین کشورهای اسلامی شکل بگیرد حداقلش این است که دشمن نمی تواند از کشورهای اسلامی به عنوان ابزاری برای خودش استفاده کند و حال وقت آن نیست که با کشورهای اسلامی درگیر بود و باید دشمن اصلی که در ضعف قرار گرفته را زد.

خبرنگار: محمود صابری زاده

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x