اجتماعی استان تصاویر مرکزی

هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های جعلی تقویم ۱۴۰۲

هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های جعلی تقویم ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتا استان در خصوص شیوه جدید کلاهبرداران سایبری از طریق ساخت اپلیکیشن های جعلی تقویم ۱۴۰۲ به شهروندان هشدارداد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در حالی که ابزارهای فناوری اطلاعات این روزها رواج یافته و در بسیاری از موارد در تسهیل شرایط زندگی کمک زیادی می‌کنند، از سوی دیگر می‌توانند مورد سوءاستفاده افراد سودجو هم قرار گیرند. یکی از این ابزارها که راه خود را به برخی گوشی‌ها باز کرده، انواع نرم‌افزارهای کاربردی است که این روزها و در این ایام می‌تواند سوژه هدف کلاهبرداران باشد.

وی افزود: اخیرا در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان دانلود نرم‌افزار تقویم۱۴۰۲ هستیم که در این شگرد مجرمانه، این افراد با ساخت بدافزارهای مخرب و جاسوسی به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند یا این‌که با ارسال نرم‌افزارهای جعلی و تقلبی برای کاربران، از آن‌ها کلاهبرداری مالی کرده و یا آن‌ها را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: اگرچه شاید این ایده و خدمات ارائه شده در این اپلیکیشن ها‌ در نوع خود مفید و کاربردی باشد اما همین موضوع، شگردهایی را برای کلاهبرداری در اختیار افراد سودجود قرار می‌دهد.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران سایبری با تبلیغ فروش نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید می‌کنند و به منظور دانلود نرم‌افزارهای فوق، ‌مبالغی را مطالبه یا این‌که آن‌ها را به صفحات درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود.

سرهنگ مرتضوی درپایان خاطر نشان کرد: سازنده اینگونه نرم‌افزارها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر (نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تماس) دسترسی دارند، بنابراین قادرند با داشتن این اطلاعات از کاربران سوءاستفاده کنند. بنابراین کاربران فضای مجازی هرگز نباید فریب این‌گونه تبلیغات را خورده و هنگام دانلود این برنامه‌ها احتیاط‌های لازم را انجام دهند.

محمدامین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x