اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

مراقب ۳۰ کیلومتری شهرها باشید!

مراقب ۳۰ کیلومتری شهرها باشید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راه استان با اشاره به این که ۶۰درصد از کل تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد بر لزوم توجه و تمرکز بیشتر رانندگان در هنگام نزدیک شدن به شهرها تأکید کرد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ۶۰درصد از کل تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد و دلایل مختلفی در وقوع تصادفات در این محدوده وجود دارد که باید رانندگان توجه و تمرکز بیشتری در هنگام نزدیک شدن به شهرها داشته باشند.

وی افزود: افزایش ساخت و ساز انواع شرکت ها، کارخانه ها، شهرک های صنعتی و… در نزدیکی شهرها و به دنبال آن بیشتر شدن تعداد عابران پیاده و همچنین تنوع زیاد وسایل نقلیه در حال تردد با سرعت های مختلف و عدم کاهش مناسب سرعت خودروها در نزدیکی شهرها احتمال وقوع تصادفات را بیشتر می کند.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به عواقب یکنواختی جاده در بروز حوادث رانندگی گفت: رانندگی در محیطی یکنواخت و در یک حالت خاص و در مدت زمان طولانی می تواند خستگی ، چرت زدن و خواب آلودگی را برای راننده عارض شود. صدای یکنواخت موتور، حرکت مستقیم خودرو و نبود تنوع های بصری در کنار جاده که توجه راننده را به خود جلب کند ، باعث ایجاد یکنواختی در رانندگی می شود که همین یکنواختی در طولانی مدت می تواند عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی را به وجود آورده و در نهایت حوادث و تصادفات رانندگی را رقم زند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رانندگان در پایان مسافرت خود و در نزدیکی شهرها دچار خستگی و خواب آلودگی می شوند بایستی با استراحت لازم و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد ادامه مسیر داده تا دچار حادثه نشوند. همچنین رانندگان جدید و دارندگان گواهینامه پایه سوم نیز ممنوعیت و محدودیت های اعلام شده را در نظر داشته و بعد از اتمام ممنوعیت تردد در راه های برون شهری با رعایت قوانین و مقررات رانندگی و با سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی کنند.

محمدامین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x