اجتماعی استان بین الملل تصاویر فرهنگ و هنر

گلایه ها و هشدار های رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی و وظایف دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی

گلایه ها و هشدار های رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی و وظایف دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

۱۱سال پیش و در چنین روزهایی بود که شورای عالی فضای مجازی با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد. در این سال ها «فضای مجازی» یکی از پرتکرارترین کلید واژه ها و موضوعاتی بود که معظم له در مورد آن هشدار دادند، گلایه کردند و نارضایتی خود را از وضعیت فضای مجازی اعلام کردند. متأسفانه بسیاری از دستورات و احکامی که در حکم اول، حکم دوم و در پیوست حکم توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردید، عملیاتی نشد . از طرفی، ایشان در سخنرانی ها و دیدارهای مختلف نسبت به وضعیت فضای مجازی هشدار دادند؛ از جمله:

ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را #ول کرده‌ایم️ این افتخار ندارد.
نباید این وسیله را در اختیار #دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و علیه ملّت توطئه کند.
فضای مجازی بدون #اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود.

ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، #بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند.

سیاستهای اصولی‌ای در زمینه‌ی پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است.
قوی‌ترینِ کشورها، در این زمینه‌ها #خطّ_قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزام‌شده‌ی از سوی آمریکا و دستگاه‌های پشت سر و پشت صحنه‌ی این قضیّه را راه نمیدهند؛ کنترل میکنند. ما هم باید #کنترل کنیم.

چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف #ارزشهای ما است، برخلاف آن #اصول مسلّمه‌ی ما است، برخلاف همان اجزا و عناصر اصلی هویّت ملّی ما است، به وسیله‌ی کسانی‌ که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند
ما به دستگاه‌های ارتباطی خودمان، به مجموعه‌ی وزارت ارتباطات و شورای عالی مجازی -که بنده از آن هم #گله دارم- سفارشمان این است. ما نمیگوییم این راه را ببندید؛ نه، اینکه بی‌عقلی است. یک کسانی نشسته‌اند، فکر کرده‌اند، یک راهی باز کرده‌اند به‌ عنوان این فضای مجازی و به قول خودشان سایبری؛ خیلی خب، از این استفاده کنید منتها استفاده‌ی درست بکنید؛ دیگران دارند استفاده‌ی درست میکنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه‌ها را قبضه کرده‌اند. ما چرا نمیکنیم چرا حواسمان نیست چرا #رها میکنیم این فضای غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را
امروز از تلویزیون، از رادیو، از اینترنت، از شبکه‌های اجتماعی، از انواع و اقسام وسایل فضای مجازی، علیه افکار عمومی ما استفاده میشود؛ این را کسانی که مسئولیّت این بخش از کشور را – بخش ارتباطات را- دارند، درست توجّه کنند. ما در جلسات حضوری هم به اینها تذکّر داده‌ایم، تأکید کرده‌ایم، حالا هم میگوییم؛ توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند #سلاح_شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد.

فضای مجازی حقیقتاً #قتلگاه جوانان و نوجوانان ما شده است. (منابع: farsi.khamenei.iresfhozeh.ir)
انتظار می رود که دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی، بدون توجه به جو سازی ها و حاشیه ها و بدون گرفتار شدن در فضای گفتمان های انحرافی، کاری کنند که دیگر هیچ وقت این تعابیر و گلایه ها را از مقام معظم رهبری نشنویم.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x