اجتماعی استان اصفهان مرکزی

وقوع ۲۷درصد تصادفات جاده ای استان اصفهان بین ساعات ۱۶ تا ۲۰

وقوع ۲۷درصد تصادفات جاده ای استان اصفهان بین ساعات ۱۶ تا ۲۰

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه حدود ۳۶ درصد از تصادفات جاده ای استان در ۱۱ ماهه سال جاری مربوط به زمان تاریکی هوا بوده است از وقوع ۲۷ درصد تصادفات جاده ای بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در بررسی کارشناسی که پیرامون ساعات وقوع تصادفات جاده ای استان صورت گرفت مشخص شد که حدود ۳۶ درصد از تصادفات جاده ای استان در ۱۱ ماهه سال جاری مربوط به زمان تاریکی هوا بودند.

وی افزود : همچنین در تحقیق صورت گرفته  توسط کارشناسان پلیس راه استان اصفهان حاکی است که ۲۷ درصد تصادفات جاده ای استان در ۱۱ ماهه سال جاری بین  ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ دادند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین علت وقوع تصادفات راه های برونشهری استان در ۱۱ ماهه سال جاری نیز عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده است گفت:  بخاطر تاریکی هوا دید رانندگان کم می شود و کسانی که سن بالاتری دارند حتماً باید به این نکته توجه کنند.

سرهنگ زارع اضافه کرد: البته حین بارش باران و برف و یا مه هم  دید رانندگان کاهش پیدا می کند و وقتی رانندگان و سرنشینان در خودرو نشسته اند شیشه های خودرو بخار می گیرد و باز هم این بخارگرفتگی از توجه راننده کم می کند و دید راننده را کاهش می دهد .

 این مقام انتظامی دومین علت در تصادفات جاده ای استان در سال جاری را  عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقیله ناشی از سرعت غیر مجاز اعلام کرد و اظهار داشت:  اگر راننده بخواهد با سرعت زیاد رانندگی کند اصلاً امکان مهار وسیله نقلیه را نخواهد داشت .

سرهنگ زارع با بیان اینکه در این تحقیق سومین علت در تصادفات جاده ای ۱۱ ماهه سال جاری، تغییر مسیر ناگهانی خودروها تشخیص داده شدند گفت: وقتی راننده خود را مقابل حفره ها و چاله می بیند اقدام به تغییر مسیرهای ناگهانی می کند که معمولا باعث حوادث و تصادفات می شود .

محمدامین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x