اجتماعی تهران چندر رسانه حقوق بشر دین و اندیشه

💠استقبال پرشور دانش اموزان از مراسم اعتکاف در لامرد

🔺حجت الاسلام باقری رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامرد گفت: در مراسم معنوی اعتکاف امسال در لامرد حضور پرشوق و ذوق دانش اموزان چشم گیر است و بیش از ۴۲ مسجد پذیرای معتکفین است.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری احوال نیوز :

💥رئیس اداره تبلیغات اسلامی لامرد:

💠بیش از ۴۲ مسجد در لامرد پذیرای معتکفین است

🔰درگفتگوی محمود صابری زاده با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لامرد با حجت الاسلام حبیب باقری : ضمن تبریک میلاد مولا علی(ع) و ایام الله دهه پرفروغ فجر اظهار کرد: با توجه به هجمه های دشمنان بر علیه جوانان و ملت ایران، به کوری چشمشان مراسم معنوی اعتکاف پرشورتر از سال های قبل در لامرد در حال برگزاری است.

🔰او اذعان کرد: در بخش مرکزی لامرد بیش از ۱۲۰۰ نفر از دانش آموزان در مراسم معنوی اعتکاف حضور پیدا کرده اند که ۱۶ مسجد را جهت اعتکاف دانش آموزی شهر و بخش مرکزی اختصاص داده ایم.

🔰وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سایر بخش ها نیز این مراسم معنوی در حال برگزاری است بیش از ۴۲ مسجد پذیرای معتکفین عزیز می باشد.

🔰حجت الاسلام باقری با بیان این مطلب که بیش از ۱۵۰۰نفر معتکف دربخش ها درحدود ۱۲ مسجد در حال اعتکاف و راز و نیاز با معبود خویش هستند خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵۰۰ نفر در مراسم معنوی اعتکاف امسال اعم از دانش اموزی و عموم مردم شرکت کرده اند که این نشان از عشق و دلدادگی مردم به سیره ائمه معصومین و خداوند تبارک و تعالی است.

🔰وی افزود: اعتکاف به عنوان پدیده ای که طی دهه گذشته در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک سنت حسنه احیا شد و محلی برای خلوت و گوشه نشینی بندگان خدا در برابر ذات پاک و مطهر خالق است.

🔰وی ضمن تشکر و قدردانی از طلاب، مداحان و ادارات و نهادهای همراه در این امر مهم و همچنین خیرین عزیز تصریح کرد: این مراسم هر ساله، از سحرگاه سیزدهم رجب همزمان با میلاد مولود کعبه حضرت امیر المومنین علی (ع) – (نخستین روز از ایام البیض) آغاز و تا ۱۵ رجب ادامه دارد.

🔰اعتکاف تلاشی است؛ تا انسان گرفتار در غرقاب روزمرگی ها از فضای دل مشغولی هایش به سوی خدای خویش رجعت کند و با خود سازی، محاسبه نفس، توجه به نیایش، نماز و روزه و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبی از برکات این ایام بهره مند شوند.گفتنی است؛ شهرستان لامرد در جنوب استان فارس و در فاصله ۳۷۴کیلومتری شیراز قرار دارد.

💫خبرنگار/محمود صابری زاده

شیوا انصاری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x