اجتماعی استان تصاویر مرکزی

اعمال قانون ۱۶ هزار خودروی دودزا در اصفهان / اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل

اعمال قانون ۱۶ هزار خودروی دودزا در اصفهان / اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از اعمال قانون نزدیک به ۱۶ هزار دستگاه خودروی دودزای شخصی و عمومی طی دو ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: پلیس راهور به عنوان یکی از اعضای کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا موظف شده تا از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی جلوگیری و متخلفان را اعمال قانون کند.

وی افزود: در همین راستا طی دو ماه گذشته ۱۳ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودروی دودزای شخصی و ۲ هزار و ۸۷۲ دستگاه خودروی عمومی شامل کامیون، اتوبوس،تاکسی و خودروهای سرویس شرکت ها و ادارات مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: پلاک تمامی خودروهای دودزا فک و به آنها پلاک تعمیری داده می شود و رانندگان این خودروها به تعمیرگاه اعزام و پس از اینکه نسبت به رفع عیب و نقص خودروی خود اقدام کردند می توانند به مرکز کارشناسی پلیس راهور واقع در خیابان “هزار جریبت” مراجعه و پس از تایید نهایی پلاک اصلی خود را دریافت کنند.

سرهنگ محمدی یکی از اقدامات دیگر پلیس راهور استان را برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی عنوان کرد و گفت: در این خصوص نیز در این مدت ۶۹ هزار و ۸۳۵ مورد اعمال قانون صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین براساس مصوبه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا قرار شده تا خارج شدن هوا از وضعیت اضطرار طرح زوج و فرد از درب منازل اجرایی شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که چه اقدامات قانونی با ادارات و شرکت هایی که سرویس ناوگان حمل و نقل آنها دودزا هستند صورت گرفته گفت: در این خصوص با تمام ادارات و شرکت ها مکاتبه و تذکرات لازم به آنها داده شده و در جلسات کمیته شرایط اضرار آلودگی هوا نیز این نکته را به آنان گوشزد کردیم.

وی تاکید کرد: با این حال پلیس بر سر امنیت و سلامت مردم با هیچ دستگاه، ارگان و نهادی تعارف ندارد و هر خودرویی که دودزا باشد هم اعمال قانون و هم فک پلاک شده و به تعمیرگاه اعزام می شود.

سرهنگ محمدی اظهار داشت: عوامل زیادی در آلودگی هوا نقش دارند که خودروهای دود زاد و فاقد معاینه فنی تنها یکی از این عوامل به شمار می آیند و امیدواریم مسئولان همانطور که پلیس در اقدامات خود قاطع است آنها نیز در برخورد های با مسببان این وضعیت قاطعانه تر عمل کنند تا بیش از این مردم این شهر و استان ما دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x