اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

ارسال پیام جعلی کد تخفیف با هدف کلاهبرداری از شهروندان

ارسال پیام جعلی کد تخفیف با هدف کلاهبرداری از شهروندان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتا استان از شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی با ارسال پیامک جعلی تحت عنوان”ابطال کد تخفیف بن کالا”خبرداد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: امروزه در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری هستیم که با شگرد مهندسی اجتماعی کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و اقدام به برداشت از حساب آنها می کنند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران با تطمیع کاربران برای گرفتن بن تخفیف کالا اقدام به دریافت پول از شهروندان کرده و پس از آن دیگر پاسخگوی فرد نیستند و حتی ممکن است کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات بانکی آنها، اقدام به کلاهبرداری های بیشتر کنند.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: بن‌های تخفیفی ارائه شده از سوی این کلاهبرداران، در فروشگاه‌های معتبر فاقد ارزش بوده و حتی ممکن است در صورت خرید کالا با این بن های تخفیفی، کالای خریداری شده ارسال نشود و یا در صورت ارسال، اجناس نامرغوب و با ارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل داده شود.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: گزارشات و تماس‌های متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق پیام های جعلی و اغوا کننده به پلیس فتا واصل می‌شود که کاربران به هیچ وجه نباید به پیامک‌هایی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتماد نکنند و قبل از واریز هرگونه وجه، ضمن رویت کالا از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارید.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x