اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تهران چندر رسانه حقوق بشر دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مدارس خصوصی در مقابل مدارس دولتی: کدام یک برای فرزند شما بهتر است؟

مدرسه خصوصی یا دولتی کدام بهتر است؟ اجازه دهید با نگاهی دقیق تر به مدارس خصوصی در مقابل مدارس دولتی و پرداختن به بحث، به شما کمک کنیم تا تعداد زیادی از انتخاب های مدرسه را محدود کنید.

چگونه بهترین مدرسه را برای فرزند خود انتخاب کنید

انتخاب مدرسه برای فرزندتان کاری دلهره آور و حتی استرس زا است. با انتخاب های بسیار زیاد – مدرسه کوچک یا مدرسه بزرگ، مدرسه هنر یا مدرسه متمرکز بر فناوری، مدرسه دولتی یا خصوصی – به راحتی می توان (بخوانید: از نظر جغرافیایی نزدیک ترین) انتخاب را پیش فرض قرار داد.

اجازه دهید با برجسته کردن مزایای دو مسیر اصلی آموزشی: مدارس خصوصی و مدارس دولتی، به شما کمک کنیم تا حوزه بسیار گسترده ای را محدود کنید.

مزایای مدرسه خصوصی:

    افزایش مشارکت والدین در آموزش کودکان، در خانه و در جامعه مدرسه

    اندازه کلاس معمولا کوچکتر است. ثابت شده است که ارتباط نفر به نفر با دانش آموزان باعث بهبود پیشرفت تحصیلی می شود

    مدارس خصوصی اغلب از شهرت خوبی در موسسات آموزش عالی جهانی برخوردارند، به طوری که بسیاری از مدارس دارای نرخ ۱۰۰ درصدی دانشجویانی هستند که در دانشگاه انتخابی اول خود شرکت می کنند.

    سیستم مدارس خصوصی گزینه های آموزشی مختلفی از جمله برنامه های تبادل بین المللی، قرار دادن پیشرفته (AP) یا مدرک بین المللی لیسانس (IB) را ارائه می دهد. مدارس مبتنی بر ایمان – مسیحی، یهودی، مسلمان؛ مدارس مشترک یا تک جنسیتی؛ و مدارس با نیازهای ویژه

    فعالیت‌های فوق‌العاده عالی یا برنامه‌های ویژه – به عنوان مثال، هنر، ورزش، باشگاه، موسیقی

    معلمان متعهد و آموزش دیده که بسیاری از آنها دارای مدرک پیشرفته هستند و با دلارهای مالیاتی اداره نمی شود، بنابراین آزادی بیشتری در طراحی برنامه درسی و حاکمیت عمومی دارد

    جمعیت بزرگتر دانش آموزان در مدارس دولتی ممکن است منجر به کاهش نظارت و مسائل دیکته شده بیشتر شود

    مدارس دولتی ممکن است بوروکراسی بیشتری داشته باشند که منجر به نوآوری کمتر در ارائه برنامه، تغییرات مثبت کمتر در سطح نهادی و کاهش تأثیر والدین بر پیشرفت تحصیلی و اقدامات انضباطی کودک شود.

    کودکانی که  جدیت کمتر یا متفاوتی دارند. ممکن است فرصت‌های اجتماعی و رهبری را با مدرسه بزرگ‌تر در مدارس دولتی از دست بدهند.

    مدارس و کلاس‌های درسی مدارس دولتی که اغلب شلوغ می‌شوند ممکن است شانس دانش‌آموزان را برای جلب توجه بیشتر و حمایت تحصیلی در صورت لزوم کاهش دهند.

    به گفته مایکل زواگسترا، یکی از نویسندگان کتاب مدارس ما چه مشکلی دارد و چگونه می توانیم آنها را برطرف کنیم، بسیاری از مدارس خصوصی استانداردهای آموزشی استانی را برآورده می کنند یا از آنها فراتر می روند. مدارس خصوصی که در این رتبه‌بندی گنجانده شده‌اند، اغلب در کارنامه‌های مؤسسه فریزر برای سنجش پیشرفت تحصیلی در میان انواع مدارسی که در آزمون‌های استاندارد شرکت می‌کنند، امتیاز بالایی کسب می‌کنند.

مزایای مدرسه دولتی:

    مقرون به صرفه؛ مدرسه دولتی رایگان است که با دلار مالیات کانادایی ها پرداخت می شود

    مانند مدارس خصوصی، برخی از مدارس دولتی دوره ها یا برنامه های تخصصی را ارائه می دهند – مانند ریاضی و علوم، نیازهای ویژه و هنر.

    مدارس دولتی معمولاً برای حضور در مدرسه، دانش آموزان آینده نگر را ملزم به انجام مصاحبه ورودی یا آزمون نمی کنند، بنابراین دانش آموزان ممکن است در معرض طیف وسیع تری از افراد قرار گیرند.

    دانش‌آموزان در مدارس دولتی معمولاً بر اساس منطقه جغرافیایی گروه‌بندی می‌شوند، که می‌تواند از نظر معاشرت خارج از مدرسه یک مزیت باشد.

    به طور معمول، معلمان مدارس دولتی آمریکای شمالی باید دارای مدرک لیسانس و همچنین گواهینامه فدرال، ایالتی یا استانی باشند.

    مدارس دولتی توسط دولت‌های استانی و هیئت‌های مدارس محلی نظارت می‌شوند (بسیاری از مدارس خصوصی که بودجه دولتی یا اعتبارات اعطایی برای دیپلم دبیرستان استانی دریافت می‌کنند نیز ملزم به رعایت استانداردهای استانی هستند، اما خانواده‌ها باید اهتمام لازم را داشته باشند و در مورد هر مدرسه تحقیق کنند).

    مدارس دولتی برتر ممکن است طیف وسیعی از منابع و تجهیزات پیشرفته داشته باشند

    برخی از مدارس خصوصی ممکن است انتخابی تر از مدارس دولتی باشند و ممکن است برای ورود به آن استرس زا باشند

    اگرچه راه ها و کمک های مالی بیشتری برای مدیریت هزینه های مدارس خصوصی وجود دارد، مدارس خصوصی ممکن است برای برخی از خانواده ها مقرون به صرفه نباشند.

حکم نهایی:

چه یک مدرسه دولتی یا یک مدرسه خصوصی را انتخاب کنید، مهم‌تر از همه، یافتن مدرسه‌ای است که پایه‌های آموزشی محکمی برای موفقیت تحصیلی، شغلی و شخصی فرزندتان در آینده فراهم کند. اطمینان حاصل کنید که مدرسه بر معلمان واجد شرایط و کلاس‌های کوچک‌تر تأکید می‌کند که به بهترین نحو به نقاط ضعف و قوت علمی و شخصی دانش‌آموزان پاسخ می‌دهد.

در نهایت، متوجه شوید که مدارس دولتی خوب و مدارس خصوصی خوب وجود دارند. در پایان آنچه مهم است انتخاب مدرسه ای است که مناسب فرزند شما و همچنین کل خانواده باشد. وقتی تحقیقات خود را انجام دادید، استراحت کنید! هیچ تصمیمی برگشت ناپذیر نیست، و اگر معلوم شود که مدرسه مناسب نیست – از نظر جغرافیایی، مالی، تحصیلی یا دیگر مدارس بسیار بیشتری برای انتخاب وجود دارد.

مترجم مهدی امیدوار

*/انتهای پیام

August 24, 2022)

https://www.ourkids.net/blog/private-schools-public-schools-which-is-better-20496

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x