اجتماعی بین الملل تصاویر سیاسی

واکنش رییس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به غنی سازی ۶۰درصد در ایران

واکنش رییس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به غنی سازی ۶۰درصد در ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رییس سابق امان:
گزارش‌های صبح امروز مبنی بر آغاز غنی‌سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد توسط ایران در تأسیسات زیرزمینی فردو، یک سیگنال جدی است، مرحله بعدی غنی‌سازی تا ۹۰ درصد زیرزمینی است. ظاهراً بدون امکان مداخله خارجی در فرآیند (ایرانی ها این تأسیسات را مصون از آسیب می دانند).

در سطح راهبردی، ایران به خط تسریع برنامه هسته ای در پاسخ به عدم سازش غرب ادامه می دهد. هرچه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر دریافت پاسخ از ایران اصرار می‌کند، ایران مواضع خود را سخت‌تر می‌کند. ایران امیدوار است که غرب ابتدا کوتاه بیاید و مصالحه کند و در این میان تشدید ادامه یابد.
در سطح عملیاتی، غنی‌سازی در تاسیسات زیر زمینی (که ایرانی‌ها آن را مصون می‌دانند) کنایه‌ای آشکار و سرپیچی از ماهیت نظامی پروژه هسته‌ای است.

چه باید کرد؟
بپذیرید که استراتژی کنونی اسرائیل ما را به وضعیتی رسانده است که ایران یک کشور در آستانه بمب است، توافق هسته ای وجود ندارد و ادامه این وضعیت امنیت ملی اسرائیل را به خطر می اندازد. بنابراین باید استراتژی تغییر کند.

عناصر استراتژی جدید:
الف) نفوذ کشورهای اروپایی برای خروج از توافق هسته ای، «اسنپ بک» و شکستن توافق! عمدتاً در پس زمینه حمایت ایران از روسیه و واقعیت انقلابی در ایران. اگر ایران بخواهد، در مورد یک توافق جدید و بهبود یافته بحث خواهیم کرد.
ب) ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا که بر سر خط قرمز برای حمله به برنامه هسته ای ایران توافق می کند.
ج) تکمیل آمادگی اسرائیل برای حمله. ضمن تایید حمایت آمریکا و در نتیجه آمادگی برای تشدید تنش در مرز شمالی

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x