اجتماعی استان تصاویر فارس فرهنگ و هنر

برداشت زعفران در شهرستان استهبان

برداشت زعفران در شهرستان استهبان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز:

زعفران یا طلای سرخ، ارزشمندترین گیاه بومی و از محصولات ویژه کشاورزی می باشد که ویژگی های منحصر به فرد این محصول، لزوم توجه به آن را دو چندان می‌سازد. شهرستان استهبان دارای ۵۵۳ هکتار زعفران (۵۵۰ هکتار در سال های گذشته و ۲٫۷ هکتار توسعه در سال جاری ۱۴۰۱) زعفران بوده که متوسط تولید آن ۵کیلوگرم کلاله خشک در هکتار می-باشد و پیش بینی می گردد امسال در حدود ۲۵۰ تن گل تر و۲۵۰۰ کیلوگرم کلاله خشک از سطح مزارع بارور زعفران برداشت گردد.
فرزانه پایمرد سرپرست باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی استهبان مزایای کشت زعفران را نیاز آبی کم (۳۰۰۰ متر مکعب در هکتار در سال) ، ارزش افزوده بالا و اهمیت صادرات و ارز آوری ، خاصیت انبارداری بالا ، دارا بودن خواص دارویی فراوان ، کم بودن آفات و بیماریهای اختصاصی ، کم بودن دفعات آبیاری و عدم همزمانی با پیک آبیاری سایرگیاهان و مقاومت بالای این گیاه درمقابل شرایط نامساعد محیطی عنوان نمود.
وی با ذکر خواص متعدد زعفران و اثربخشی تر کیبات مؤثره آن به عنوان یکی از مهمترین جایگزین های داروهای شیمیایی ، عنوان کرد: ایران از کشورهای عمده تولید کننده زعفران می باشد که به ۵۰ کشور جهان این محصول را صادر می نماید.
روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x