اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تجلیل از داوران و عوامل اجرایی پنجمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان

تجلیل از داوران و عوامل اجرایی پنجمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز:در آیینی در سرای عطار ،  از ۱۳ تن از داوران جشنواره و عوامل اجرایی  که آیین اختتامیه آن در۲۸  مهرماه در سالن بهزیستی برگزار شده بود ، با تندیس و هدیه تجلیل بعمل آمد و پرونده پنجمین جشنواره رسانه های معلول  در ۱۶ آبانماه  بسته شد.

پنجمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان  در مهرماه   باحضور نصر ،مدیرکل بهزیستی ، دکتر علیرضا صلواتی و جمعی از مسئولان و میهمانان از استان های مختلف در محل سالن بهزیستی روبروی پل خواجو با انتخاب برترین های خود در رسانه های مکتوب و تصویری  برگزار گردید.

مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره، افزایش سطح آگاهی در شناسایی ظرفیت معلولان و ایجاد ارتباطی متقابل، پویا و اثرگذار و به دور از محدودیت های جسمی بین همه کسانی است که بتوانند در زمینه ی مطالبه گری و توجه به مسائل و مشکلات اساسی معلولین محتواهای ارزشمند و تأثیرگذاری خلق کنند.  

منصور گلناری دبیر جشنواره در این آیین گفت: جشنواره یک هدف و ابزار است تا فرهنگ رفتار و برخورد با معلولان اصلاح شود و معلولان را از حاشیه به متن جامعه به ویژه در عرصه های فرهنگی بیاوریم. 

وی افزود از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم این جشنواره کشوری را در تقویم جشنواره هایش بگنجاند .قابل ذکر است ،  جشنواره پنجم با محور قرار دادن شعار «رسانه به توان فرهنگ» به ارزیابی آثار در دو بخش اصلی و جنبی پرداخت که در بخش اصلی ۶ عنوان در قالب گزارش مکتوب، گزارش تصویری، مصاحبه مکتوب، مصاحبه تصویری، نقد و یادداشت و کلیپ آموزشی ۶۰ ثانیه ای به عنوان بخش جدید و با موضوع فرهنگ رفتار با معلولان بررسی شد.

در بخش جنبی نیز که مشتمل بر ۷ عنوان بود، شعر و دلنوشته، داستان کوتاه، طنز مکتوب، کاریکاتور، عکس سوژهای، فن بیان و کلیپ مورد ارزیابی هیأت داوران قرار گرفت.    

۱۳ نفر از متخصصین و افراد باتجربه در رشته‎های مختلف، داوری ۶۱۷ اثر ارسالی به پنجمین جشنواره ملی رسانهای معلولین را برعهده داشتند که ۱۵۳ اثر به بخش اصلی و ۴۶۴ اثر به بخش جنبی اختصاص داشت. خانمها با ۱۲۵ شرکت کننده نسبت به آقایان با ۷۶ نفر و معلولان با ۱۰۶ شرکت کننده نسبت به افراد غیر معلول با ۹۵ نفر، برای کسب رتبه با یکدیگر به رقابت پرداختند. از ۲۷ استان شرکت کننده، ۷۸ نفر از استان اصفهان و ۱۲۳ اثر از استانهای دیگر بودند.استان های شرکت کننده در جشنواره پنجم ، خراسان رضوی ،  کرمانشاه ، اصفهان ، آذربایجان شرقی ، تهران ، یزد ، کردستان ، گلستان ،  سمنان ، مازندران ،  خوزستان ،  فارس ،  قم ، کرمان ،  همدان ،  مرکزی ،  چهارمحال و بختیاری ، ایلام  ، قزوین ، سیستان و بلوچستان ، لرستان  ، کهکیلویه و بویراحمد ،  زنجان ،  گیلان ،  خراسان شمالی ، اردبیل و البرز بودند.

داوران پنجمین جشنواره ملی رسانه های معلولان به ترتیب حروف الفبا دکتر مهرناز آزاد، مهدی تمیزی؛ بهمن توکلی فرد، محسن حسن زاده، محمدعلی رجبی، دکتر معصومه رشیدی، دکتر فاطمه رئوفی منش، سعید ساکت، زهرا سادات طالقانی، منصور گلناری، محمدرضا مهرابی، فرزان معظم، صادق هادی


در  آیین تجلیل از داوران و عوامل اجرایی که در سرای عطار برگزار گردید،  منصور گلناری مدیر جشنواره گفت : امسال با داوری خوب و تخصصی انجام شده نقد بر داوران کمتر بوده وجشنواره از کیفیت بالایی برخوردار بود.وی اظهار امیدواری کرد که جشنواره رسانه ای معلولان در تقویم ارشاد اسلامی گنجانده شود تا علاوه بر بودجه مشخص روند کار بخوبی انجام شود . همچنین قرار شد از طریق ارشاد اسلامی باارایه مطالب کتاب ۵ سال فعالیت جشنواره چاپ گردد.و در پایان کیک پنجمین جشنواره بریده شد.

الهه کمالی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x