اجتماعی استان تصاویر حوادث مرکزی

تخریبگران ذهن مردم را محاکمه کنید؛ضرورت برخورد سریع، قاطع و بهنگام قضایی با رسانه‌ها، افراد دروغ‌پرداز و آتش‌افروزان آشوب

تخریبگران ذهن مردم را محاکمه کنید؛ضرورت برخورد سریع، قاطع و بهنگام قضایی با رسانه‌ها، افراد دروغ‌پرداز و آتش‌افروزان آشوب

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

یک خبر دروغ، بی سند و بدون مدرک را منتشر می کنند؛ بعد از یکی دو ساعت که حسابی در مجازی چرخید؛ روایت سازی علیه نظام شکل گرفت؛ رسانه های ضد انقلاب انواع و اقسام خبرها و تحلیلها را بر اساس آن خبر منتشر کردند؛ هزارات توئیت و پست اینستاگرامی بر محور آن فیک نیوز منتشر شد، رسانه منتشرکننده خبر آن را از روی خروجی خود حذف می کند!

این حکایت تکراری این روزهای بسیاری از کانالها و سایتها و رسانهه ای عمدتا اصلاح طلب است. رسانه هایی که یک بازوی پرتوان روایت سازی و آشوب آفرینی ضد انقلاب شده اند و خیلی شیک و محترمانه هم از مخاطب عذرخواهی می کنند که منبع خبر اولیه آنها مورد تایید نبوده است!
فرقی هم نکند شرق و هم میهن اسم و رسم دار باشد یا فلان کانال تلگرامی بهمان تشکل صنفی اصلاح طلب! رکنا باشد یا سایت دیجاتیو؛ پزشکیان نماینده مجلس باشد یا انجمن صنفی معلمان!

مصادیق متعددی از اخبار دروغ و کشته سازیهایی که علیه نظام صورت گرفته به همین ترتیب منتشر شده است؛ ماجرای دروغ کشته شدن دختری در اردبیل از همین قبیل بود که کانال تلگرامی انجمن صنفی معلمان آن را ابتدا منتشر و سپس بخش فوت شدن را حذف کرد! اما خبر دست بی بی سی و اینترنشنال افتاده بود و موج سازی کلید خورده بود!
مبنای ماجرای مهسا امینی و دروغ ضرب و شتم او هم چیزی شبیه همینهاست؛ خبرنگار شرق گویا اولین بار خبر می دهد که بر اثر ضرب و شتم کشته یا فوت شده است!

حکایت دروغگویی چهره ها و رسانه ها این روزها حکایت مفصلی است؛ مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در دانشگاه امام حسن مجتبی(ع) به نقش اشتباه عده‌ای از خواص در این غائله و ضرورت اصلاح موضع آنان اشاره کردند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: در اول کار برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی، اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهار نظر کردند. برخی از آنها اتهام را به سمت سازمان انتظامی بردند و برخی هم مجموعه نظام را متهم کردند. اکنون که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرف‌های آنان با برنامه‌ریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابانها رقم زده است، باید کار خود را جبران و صریحاً اعلام کنند با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجی، مخالفند. وقتی عنصر سیاسی آمریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه می کند باید بفهمید قضیه چیست و اگر نفهمیدید حالا بفهمید و صریحاً موضع گیری کنید.

به عنوان نمونه از جمله خواص اشاره شده که مرتکب اشتباه شدند؛‌ “مسعود پزشکیان” فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس است. او در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر و در بحبوحه شکل‌گیری اغتشاشات به بهانه درگذشت تصادفی مهسا امنیتی گفته بود:
“از نظر پزشکی… من پزشکم. جراح قلبم… جزو رتبه‌های برتر کشورم. از نظر علمی ممکن نیست کسی همینجوری –بیافتد-…”!

این روال متاسفانه همچنان ادامه دارد؛ به نظر می رسد قوه محترم قضائیه علی رغم مواضع خوب جناب اژه ای و برخوردهای قابل تقدیر با برخی آتش بیاران معرکع آشوب، همچنان از فضای جنگ روایتها عقب است؛ برخوردهای قاطع، سریع و به هنگام با این نوع شایعه پراکنی باید در دستور کار قوه قرار بگیرد تا رسانه ها و کانالها و افراد داخلی لا اقل جرات اینگونه دروغ پردازی را نداشته باشند.
در همین هفته گذشته ترکیه قانونی را تصویب کرد که بر اساس ان دروغ پردازان در شبکه های اجتماعی تا سه سال حبس مجازات خواهند شد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x