اجتماعی استان بین الملل تصاویر حوادث سیاسی مرکزی

چند نکته در خصوص آشوب های اخیر

چند نکته در خصوص آشوب های اخیر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

حال که اعتراضات و آشوب های پس از فوت مهسا امینی فروکش کرده ، ذکر چند نکته بدور از هیجان و احساس، لازم می نماید.

بیش از ۱۵ سال است که گشت ارشاد برقرار است اما در طول این مدت هیچ گونه حادثه فوتی برای کسانی که اعمال قانون می شدند رخ نداده بود .

نتیجتا حادثه فوت مهسا امینی یک مورد غیر معمول است که ربطی به برخوردهای پلیس امنیت اخلاقی نداشت و مورد مشابهی نیز در این ۱۵ سال برای کسی ایجاد نگردیده بود .

بستر و زمینه اعتراضات و آشوب ها در سالهای اخیر به علت تحریم های ظالمانه آمریکا و فشار شدید اقتصادی به مردم کاملا فراهم است و به هر بهانه ای رخ می دهد .

مطمئنا اگر حادثه فوت مهسا امینی نیز رخ نمیداد باز به بهانه ای دیگر شاهد اغتشاش و اعتراض بودیم .

یکی از بسترهای جدی تحریک اعتراضات شبکه اجتماعی اینستاگرام بود که رسما توسط یک صهیونیست مدیریت می شود .

پس از آشوب های سال ۹۶ ، تلگرام که یک شبکه اجتماعی بی طرف بود و طرفداران و رسانه های جمهوری اسلامی نیز به راحتی در آن به انتشار عقایدشان می پرداختند فیلتر گردید و افکار عمومی جامعه به سمت اینستاگرامی هدایت شدند که توسط یک اسرائیلی (آدام موسری) مدیریت می شد و به شدت روی نشر مطالبی در جهت سیاست های منطقه ای ایران و سپاه پاسداران حساسیت نشان میداد .

اگر این امر یک بی تدبیری نبود پس نامش را چه می توان گذاشت ؟

حال اخبار غیر رسمی از قصد فیلتر سایر شبکه هایی چون اینستاگرام و واتساپ حکایت می کند که باید گفت تنها پاک کردن صورت مسئله است.

۴️⃣نقش افراد متولد دهه ۸۰ در اغتشاشات اخیر پررنگ بود .

آشوب ها شکل فراگیر و اجتماعی نداشت و جوانان و نوجوانان به صورت نقطه ای در مکان های مختلف گرد هم می آمدند و اعتراض می کردند .

بررسی از افراد دستگیر شده نشان می دهد عمدتا فاقد تحصیلات دانشگاهی و بیکار هستند.

سلبریتی ها و کسانی که خود توسط دستگاه های تبلیغاتی نظام بزرگ‌ شده و مطرح گشته بودند نقش مهمی در تحریک و تهییج اعتراضات داشتند که البته قابل تامل است.

آشوب های اخیر نشان داد عموم ملت ایران و توده های مردمی، هر میزان که از وضعیت اقتصادی و معیشتی ناراضی باشند، حاضر به تلاش برای همراهی با اعتراضات خشونت بار و براندازانه در کف خیابان نیستند و حداکثر یک استوری اعتراضی و یا یک توییت منتشر کرده یا بوق ممتد میزنند .

اعتراضات و اغتشاشات اخیر باعث امیدواری ایالات متحده از تاثیرات تحریم هایش بر افکار عمومی ایران در جهت مبارزه با نظام جمهوری اسلامی خواهد شد و بسیار بعید است که آمریکا پس از انتخابات کنگره شروط ایران را بپذیرد و تحریم ها را لغو کند

با ذکر نکته های مذکور،نتیجه میگیریم که ماها فقط در زمین دشمن بازی کردیم و فقط ضرر کردیم،باشد که عبرت بگیریم
سید فرشاد خاتمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x