اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر مرکزی

فراسوی مهاجرت (لینکدین یکی از عوامل مهاجرت)

فراسوی مهاجرت (لینکدین یکی از عوامل مهاجرت)

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

برخی از انواع مهاجرت مثل مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری الزامی به داشتن شغل ندارد اما در هر صورت، پیدا کردن شغل امری ضروری است. یکی از بیشترین سوالاتی که پرسیده میشه، این هست که از کجا کار پیدا کنیم و یا چه جوری پیشنهادهای کاری بگیریم؟
درک تغییرات در مقیاس، روندهای نوظهور و تغییر جمعیت شناسی مرتبط با تحولات اجتماعی و اقتصادی جهانی، مانند مهاجرت، به ما کمک می کند تا دنیای در حال تغییری را که در آن زندگی می کنیم درک کنیم و برای آینده برنامه ریزی کنیم.
برآورد جهانی کنونی حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۸۱ میلیون مهاجرت در جهان وجود داشته است که معادل ۳٫۶ درصد از جمعیت جهان است.
اکثریت قریب به اتفاق مردم در کشورهایی که در آن متولد شده‌اند به زندگی ادامه می‌دهند – از هر ۳۰ نفر فقط یک نفر مهاجر است.
به طور کلی، تعداد تخمینی مهاجرت طی پنج دهه گذشته افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۰، ۲۸۱ میلیون نفر در کشوری غیر از کشورهای محل تولدشان زندگی می‌کنند، ۱۲۸ میلیون نفر بیشتر از سال ۱۹۹۰ و بیش از سه برابر تعداد تخمین زده شده در سال ۱۹۷۰ است.
امروزه شبکه های اجتماعی نقش بسیار پیچیده و اساسی در رساندن اطلاعات در تمامی زمینه‌ها دارند. لینکدین شهرت زیادی در زمینه کارهای تخصصی مربوط به شغل و کاریابی می‌باشد محبوبت بسیار زیادی دارد.
اگر بدنبال یک محیط کاری به جزء وب سایت های کاریابی و همچنین تبلیغات موجود در مجلات روزنامه ها و سطح شهر می باشید؛ توصیه می کنم حتما در شبکه اجتماعی لینکدین عضو شوید.
اهمیت داشتن لینکدین در کشورهایی همچون استرالیا بسیار بالاست به طوری که بسیاری از مشاغل ابتدا در این شبکه اجتماعی توسط شرکت ها و کمپانی های معتبر به اشتراک گذاشته می شود و پروفایل شما یک رزومه آنلاین برای شما محسوب می شود.
یکی از دغدغه‌های کسانی که قصد مهاجرت علی الخصوص مهاجرت کاری به خارج از کشورشان را دارند، پیدا کردن شغل است.

لینکدین چیست؟
لینکدین یک شبکه اجتماعی پیشرفته در حوزه کسب وکار است، پروفایل شخصی شما در شبکه اجتماعی لینکدین با تمرکز بر تجربیات شغلی، دوره های آموزشی و تخصص‌های شما تکمیل می شود و هدف آن این است که شایستگی شما رو برای به دست آوردن یک شغل یا توانایی شما به عنوان یک نیروی متخصص رو به شرکت ها و آدم های دیگر این حوزه نشان دهد.
چرا لینکدین باید داشته باشیم ؟
شرکت ها و افراد موفق هر حوزه روزانه با بررسی شبکه لینکدین به دنبال افرادی هستن که به کسب و کار اونها کمک کنند و از ان نجایی که لینکدین یک شبکه اجتماعی جهانی هست ممکنه توانایی شما به درد هر شرکتی توی هر کشوری بخوره و به راحتی بتونید به ارزوهای کاری خودتون برسید بدون فرار کردن ، پناهنده شدن و …

چه چیزی لینکدین را از بقیه شبکه های اجتماعی متمایز می کند ؟
در لینکدین شما می توانید روزانه پست های متناسب با حوزه کاری خود منتشر کنید و در زیر پست های کاری دیگران نظر بدهید،‌ آخرین موفقیت های خود را به اشتراک بگذارید و در عین حال در شرکت هایی که کار میکنید یا دوستان شما که در لینکدین حضور دارند بخواهید که به تخصص هایی که شما اعلام کرده اید (مثلا طراح محصول ـ برنامه نویس اندروید ـ کارشناس فروش و…)‌ امتیاز بدهند و این کلید اصلی ماجراست !‌
شرکت ها دیگر به شکل سنتی نیرو جذب نمی کنند که بدون ضوابط یا فقط به صورت شفاهی رزومه شما را دریافت و استخدام کنند ، آنها دقیقا می خواهند نظر بقیه را راجع به شما جویا شده و در کنار توانایی و سابقه کار شما آن را بررسی کنند که لینکدین دقیقا همین جایی است که به شما کمک می کند!‌
شرکت ها زمانی که اقدام به استخدام افراد جدید می کنند، پروفایل و رزومه شما در لینکدین را به خوبی بررسی و هر کامنتی که اشخاص و شرکت ها در رابطه با شما و پست های شما گذاشته باشند، اعتبار بیشتری به شما می دهد و هرچه محتوای فعالیتی شما بیشتر باشد احتمال اینکه شما برای مصاحبه دعوت شوید افزایش پیدا می کند.

اگه قصد مهاجرت دارید پروفایل لینکدین خود را تکمیل کنید
افرادی که مسئولیت استخدام کارمندان را دارند به میزان تکمیل بودن پروفایل شما بسیار اهمیت می دهند. از این رو در صورتی که پروفایل شما کامل نباشد و سوالات آن را به درستی تکمیل نکرده باشد مسلما از رزومه شما رد می شوندو پروفایل شما را نادیده می گیرند. به موارد زیر توجه کنید و آنها را تکمیل کنید:
• عکس پروفایل شما با کیفیت و تمام رخ باشد و تا حد رسمی
• نام و نام خانوادگی خود را به صورت کامل بنویسید و نه مستعار، توجه کنید که لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصصی و حرفه‌ای می باشد.
• در پایین اسم شما بخشی وجود دارد به عنوان Headline که بسیار مهم است و باعث میشه که افرادی که به عنوان recruiter( استخدام کننده) هستند در

سرچ و جست و جو شما را زودتر پیدا کنند، در نتیجه در آن قسمت تخصص خود را وارد کنید
• Location (موقعیت جغرافیایی) شما یکی از موارد تعیین کننده در گرفتن پیشنهاد کاری هست. در اون بخش، محلی که الان هستید رو وارد کنید و فکر Fake Location رو از سرتون بیرون کنید چون ممکنه باعث از دست رفتن فرصت‌های شما بشه.
• در قسمت Industry بخش و صنعتی که در آن فعالیت دارید را وارد کنید.Contact infoبخشی مهمی است که بهrecruiterها این امکان را می دهد که بتوانند با شما تماس از طریق مختلفی غیر از چت لینکدین را داشته باشند. هرچند که recruiterها از چت لینکدین برای تماس با شما استفاده میکنن اما تکمیل کردن این بخش خالی از لطف نیست.
• در قسمت Summary خلاصه‌ای و چکیده ای از خود بنویسید. به عنوان مثال اینکه چند سال کار کردید، نقاط قوتتون توی کار چیه و مطالبی از این دست.

اگر به دنبال کار مورد علاقه خود هستید شبکه لینکدین یکی از اصلی ترین گزینه هاست که هم رایگان و هم تقریبا همه کسب و کارها ، بخصوص شرکت هایی که به نوعی کار آن ها به فضای آنلاین مربوط هست در لینکدین حضور دارند و از طریق این شبکه به دنبال پیدا کردن استعداد های جدید هستند.
منبع : rayabranding.com

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

مطلبتون واقعا تامل بر انگیز بود.من حدود ۶ ماهه برای مهاجرت و کسب درآمد دلاری دارم مطالعه میکنم. لینکدین یکی از بهترین فضاها برای کسب و کار است.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x