اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

اجرای برنامه‌های آموزشی با محوریت محیط زیست در آستانه بازگشایی مدارس

اجرای برنامه‌های آموزشی با محوریت محیط زیست در آستانه بازگشایی مدارس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای برنامه‌های آموزشی با محوریت محیط زیست در آستانه بازگشایی مدارس توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی با اعلام این خبر گفت: سازمان مدیریت پسماند در راستای طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی با محوریت ارتقای سواد زیست محیطی شهروندان از ابتدای سال جاری نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در مناطق پانزده گانه شهر اقدام کرده است.

او افزود: این کارگاه‌ها که همچنان در فرهنگسراهای مناطق در حال برگزاری است، در قالب دوره‌های آموزشی رایگان برگزار می‌شود و تاکنون حدود ۶۸۰ نفر از شهروندان در آنها شرکت کرده اند.

برگزاری پویش «آشتی با زمین» در دو محله قائمیه و حصه

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برگزاری پویش «آشتی با زمین» را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و توضیح داد: این پویش نیز با محوریت آموزش حساسیت و ارزش نگهداری و صیانت از محیط‌زیست برای رده سنی ۷ تا ۱۴ سال در حال برگزاری است.

او افزود: فاز نخست این پویش در محله قائمیه واقع در منطقه ۱۳ برگزار شد و فاز دوم آن با مشارکت «جمعیت حمایت از حقوق کودکان مهر زنده‌رود» در محله حصه واقع در منطقه ۱۴ در حال برگزاری است.

ساکتی این پویش را شامل هشت گام دانست و تصریح کرد: در گام‌های اول تا هفتم رویدادهای مختلفی مانند کارگاه‌های عملی دوخت کیسه‌های پارچه ای، ساخت حجم با استفاده از خشکاله، داستان نویسی با محوریت محیط زیست و بازدید از کارخانه پردازش پسماند برگزار شد و گام هشتم با محوریت استارتاپ‌هایی در راستای تقویت نگرش اقتصادمحور در حوزه محیط زیست در حال برگزاری است.

برگزاری مسابقه «رویای تو در سطل زباله نیست»

مسابقه «رویای تو در سطل زباله نیست» عنوان برنامه دیگری است که مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان درباره آن گفت: این برنامه نیز با تأکید بر معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست‌محیطی زباله گردی ویژه عکاسان آماتور و حرفه ای برگزار شد.

او از برگزیدن آثار برتر در این مسابقه خبر داد و افزود: مراسم اختتامیه این رویداد طی هفته آینده برگزار و اسامی نفرات برتر اعلام می‌شود.

اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس منتخب شهر

ساکتی اجرای برنامه‌های آموزش محور در برخی از مدارس شهر اصفهان را اقدام دیگر سازمان مدیریت پسماند دانست و خبر داد: در آستانه سال تحصیلی جدید برنامه ای آموزشی در تعدادی از مدارس دوستدار محیط زیست  که مدت‌ها تعامل و ارتباط قابل توجهی در زمینه ارائه آموزش‌های زیست محیطی به دانش آموزان با این سازمان داشته اند، برگزار می‌شود.

او افزود: در این برنامه تعداد قابل توجهی از دانش آموزان مقطع اول ابتدایی که به عنوان دوستداران محیط زیست شناخته شده اند در مدارس خود مورد تشویق قرار می‌گیرند.

ساکتی تأکید کرد: قرار بر این است که ارتباط سازمان مدیریت پسماند با این دانش آموزان با این رویداد به پایان نرسد و همچنان در حوزه‌های مختلف آموزشی با سازمان مرتبط باشند.

به گفته او، این جریان می‌تواند منجر به آموزش و تربیت چندین دانش آموز مستعد در زمینه مسائل زیست‌محیطی شود.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x