اجتماعی بین الملل تصاویر سیاسی

آغاز عملیات بازپس‌گیری خرسون توسط اوکراین

آغاز عملیات بازپس‌گیری خرسون توسط اوکراین

به گزارش خبرنگار بخش سیاسی پایگاه خبری احوال نیوز :

اوکراین از روز دوشنبه، ۷ شهریور عملیات بازپس‌گیری خرسون را از محورهای شمالی و غربی این استان، آغاز کرده است. این عملیات از چند جنبه قابل ارزیابی است.

خرسون تنها مرکز استانی است که در اشغال روسیه قرار دارد. علاوه بر اینکه آزادسازی آن موجب کاهش تهدید شهر میکولایف و افزایش تسلط اوکراین بر سواحل مدیترانه خواهد شد. هم‌چنین نزدیکی نیروهای اوکراین به شبه‌جزیره کریمه، تمرکز روسیه بر دونباس را کاهش خواهد داد.

اوکراین در گام اول پیشروی سریعی داشته که به آزادسازی چندین روستا و شهر آرخانلسک انجامیده است. تداوم پیشروی‌ها، بستگی وثیقی به پشتیبانی تسلیحاتی غرب به خصوص در زمینه موشک و هم‌چنین میزان تخریب انبارهای مهمات و مراکز فرماندهی روسیه در استان خرسون دارد.

اوکراین از نظر نیروی انسانی در مضیقه قرار دارد. به همین دلیل شکست این عملیات و گسترش تلفات اوکراین، علاوه بر تضعیف روحیه ارتش این کشور، ممکن است عملیات تهاجمی بعدی اوکراین را بین شش ماه تا یک سال به عقب بیندازد.

به نظر می‌رسد بدون عملیات چریکی نیروهای شبه‌نظامی از درون استان خرسون، امکان آزادسازی آن بسیار اندک باشد. زیرا این استان از اهمیت بالایی برای روسیه برخوردار است و تداوم تسلط بر مدیترانه و حفاظت از کریمه برای این کشور حیاتی است.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x