اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر حقوق بشر حوادث سیاسی مرکزی

آمریکا ۱۰ میلیون دلار برای اطلاعات در خصوص سه ایرانی جایزه گذاشت!

آمریکا ۱۰ میلیون دلار برای اطلاعات در خصوص سه ایرانی جایزه گذاشت!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مقامات امریکایی این سه ایرانی را منصور احمدی (۳۴ ساله)، احمد خطیبی (۴۵ ساله) و امیرحسین نیکاین / نیک آیین ( ۳۰ ساله) معرفی کردند. این سه شهروند ایران، خود، مالک یا شاغل در شرکت خصوصی کامپیوتری در ایران هستند.

مقامات امریکایی می گویند هکرهای مورد ادعا شانس کمی برای بازداشت دارند زیرا اعتقاد بر این است آنها آزادانه در ایران زندگی می کنند اما مقامات دولتی امریکا می گویند این متهمان برای سفر خارجی یا پیدا کردن کار در خارج از کشور با دشواری روبه رو خواهند شد.

براساس متن اتهام این سه نفر در سطح گستره ای از سیستم های کامپیوتری شرکت های تجاری و دولت ها نفوذ کرده اند. این حملات سایبری بین اکتبر تا اگوست سال ۲۰۲۰ روی داده است. آنها در حملات و نفوذ سایبری خود اطلاعات را گروگان می گرفتند و خواستار دریافت بیتکوین معادل صدها هزار دلار می شدند.

دولت امریکا می گوید این سه نفر با حمله سایبری در امریکا و دیگر کشورها، صدها هزار دلار باج گیری کرده اند. سه ایرانی متهم هستند که تلاش داشتند صدها هزار دلار را از سازمان هایی در امریکا، اروپا، ایران و اسرائیل اخاذی کنند. به گفته مقامات امریکای، از جمله، آنها با هک سیستم های کامپیوتری می خواستند از یک مرکز پناهگاه زنان آسیب دیده از خشونت خانگی در امریکا نیز اخاذی سایبری کنند و موفق هم شدند.

براساس اطلاعات موجود درباره اتهام این افراد در وزارت دادگستری امریکا، دیگر اهداف اخاذی ها شامل ارگان های دولتی محلی، شرکت های محلی در دو ایالت امریکا یعنی می می سی پی و ایندیانا، شرکت های حسابداری و انجمن وکلای دولتی در امریکاست.

در حالی که اتهامات جنایی نمی گوید که این هکرهای مورد ادعا برای دولت ایران کار می کنند اما در بیانیه جداگانه ای از سوی وزارت خزانه داری امریکا می گوید این هکرها وابسته به یک نهاد ایران هستند.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک بلافاصله برای درخواست واکنش به این موضوع، جوابی نداد.

چنین حملات سایبری برای باج گیری در یک دهه اخیر رشد چشم گیری داشته است و به بانک های اطلاعات در شرکت های کامپیوتری امریکا و دیگر سازمان ها د رسراسر جهان آسیب وارد کرده است.

دولت امریکا می گوید بیمارستان کودکان نیز از جمله اهداف حملات سایبری این افراد بوده است.

وزیر خارجه امریکا هم گفت این جایزه نشان دهنده قاطعیت امریکا برای منع هر گونه حمله الکترونیکی در مقابل باج خواهی مالی علیه زیرساخت های این کشور است.

گفته شده است اهداف این حملات سایبری شامل شرکت های کوچک، شرکت برق و بیمارستان کودکان در بوستون و شهرک ها و اتحادیه وکلای امریکا بود.

برخی با پرداخت پول به هکرها موافقت کردند که از جمله می توان به پناهگاه زنان آسیب دیده از خشونت خانگی در ایالت پنسیلوانیا اشاره کرد. این مرکز ۱۳ هزار دلار برای بازگرداندن اطلاعات خود و منع انتشار عمومی آنها به هکرها پرداخت کرد.

مدیر دفتر تحقیقات فدرال امریکا (کریستوفر رای) نیز با انتشار فیلمی در سایت اف بی ای فیلمی درباره هشدار درباره حملات سایبری منتشر کرد.

وزارت خزانه داری و خارجه امریکا هم گفته اند این متهمان جزئی از مجموعه ای از هکرهای مرتبط با نهادهای ایرانی هستند و علیه آنها به علاوه ۷ فرد دیگر ایرانی و دو شرکت ایرانی، تحریم شدند.

در هفته گذشته هم دولت آلبانی، دولت ایران را به حملات سایبری متهم کرد اما دولت ایران این اتهام را رد می کند.

 دولت امریکا هم هفته گذشته تحریم هایی را علیه وزیر و وزارت اطلاعات اعمال کرد و آنها را به ارتباط به حمله سایبری به زیرساخت های دولتی آلبانی و دیگر فعالیت های سایبری علیه امریکا و هم پیماناش متهم کرده بود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x