اجتماعی تهران چندر رسانه دین و اندیشه

پیام سیده زهرا طاهر موسوی به مناسبت اربعین حسینی

سیده زهرا طاهر موسوی فرا رسیدن اربعین حسینی را برتمامی مسلمین جهان تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری احوال نیوز :

سرپرست فرماندهی بسیج جامعه اسلامی کارگران کشور :سیده زهرا طاهر موسوی پیام تسلیت اربعین حسینی راصادرنمود.

متن پیام به این شرح است :

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحیمِ

إِنْ سَرَّک أَنْ تَلْقَی اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا ذَنْبَ عَلَیک فَزُرِ الْحُسَینَ.

برای فطرت های سربه داری که زادگاهشان کربلاست و زادروزشان عاشورا می نویسم، آری از أَلسَّلامُ عَلَى الرَّأْسِ الْمَرْفُوعِ می گویم، و از کربلایی که با أَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّلیبِ شرافت یافت و به جهت همین هم آغوشی کُلُّ أرضٍ کَربَلا لقب گرفت و عاشورا شرح داستان شرحه شرحه شدن عشق در اجتهاد شریح، آنروز که خون خدا را مباح میکرد و از این رو شهادت میوه همان درختی که ریشه در «هَیهات مِنّ الذلّه» دارد.

از این رو عاشورا مزین به کُلُّ یَومٍ گردید و محرم ماه خوب نگریستن به جای خوب گریستن و بالیدن نه نالیدن و در نهایت ماهی که هر بار با حضور دوباره اش به تفسیر شرافت و عزّت انسانی می پردازد. دوباره موسم اربعین است و داغ دل هایی که چهل روز از سوختن شان می گذرد را تازه کند، داغ دلی تازه می شود، اشکی باریدن میگیرد و هق‌هق امان نمی‌دهد، مرارتی بر اشک ها نیست و خرده ای نتوان گرفت آن جا که مترجم لهوف هم می‌نویسد بخاطر اسائه ادب، از ترجمه این قسمت معذور است! اما انسان عاشورایی مخیر است میان دو عظمت، حسینی شدن یا زینبی ماندن، سر به نیزه سپردن و یا ما رایت الا جمیلا دیدن! وچه عظمتی بالاتر از زیارت حسین در قبله عشق به موسم اربعین و پایی که بر سبیل عشق قدم گذارد. وزیباترین صدایی که این روزها می توان شنید، صدای سایش کفش ها بر سینه جاده ها به وقت کربلایی شدن است، وپیاده روی اربعین زیبنی ترین کاری که می توان کرد.

مبارک است سوگواری الشَّیْبِ الْخَضیبِ آن جا که پای شجاعت و مردانگی و خدایی شدن در میان باشد و تسلیت باد آن جا که قصه، قصه الثَّغْرِ الْمَقْرُوعِ بِالْقَضیبِ باشد، بر همه ارادتمندان، عاشقان و حسینیان زمان و دعا برای آنکه معرفت و عشق حسین توامان بر وجودمان مسلط شود.

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x