اجتماعی استان اقتصادی تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر

شریعت، قانون و عدالت بر منافع سازمانی در شهرداری ترجیح دارد

شریعت، قانون و عدالت بر منافع سازمانی در شهرداری ترجیح دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

شهردار اصفهان گفت: در شهرداری اصفهان شریعت، قانون و عدالت بر منافع سازمانی ترجیح دارد و درآمدی که حاصل از زیرپا گذاشتن این سه اصل باشد را هرگز نمی‌خواهیم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده روز ۱۳ شهریورماه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: پرهیز از ایجاد مشکلات جدید و حل معضلات و مشکلات باقی مانده از سال‌های قبل رویکرد مدیریت شهری در این دوره است.

او با بیان اینکه برای بررسی پرونده‌های بلاتکلیف دو کارگروه در شهرداری فعالیت دارد، تصریح کرد: تعامل بین دستگاهی، راهنمایی‌های اعضای شورای شهر و همتی که در مدیریت شهری وجود دارد سبب شده تا این مشکلات به مرور حل شوند.

او حل مسئله زمین‌های علی آباد کلنگان را از جمله این مشکلات دانست و گفت: این معضل بعد از گذشت نیم قرن با همکاری ریاست جمهوری و تعامل بین دستگاهی رفع شد.

قاسم‌زاده با اشاره به دیگر پرونده‌های مشابه گفت: زمین‌های نیروی هوایی، جلوان و پرونده معروف به خزایی مربوط به نیروی انتظامی از جمله مشکلاتی است که برای حل آن به تعامل بین دستگاهی نیاز داریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مشکل زمین‌های نیروی انتظامی از طریق تعامل میان نیروی انتظامی و شهرداری برطرف شد، خاطرنشان کرد: این تجربه نشان داد اگر همدلی درون سازمانی و بین دستگاهی وجود داشته باشد همه مسائل قابل حل است، بنابراین باید کاری کنیم که مردم باور کنند نظام و سیستم قدرت حل مسائل را دارد.

او ادامه داد: مردم اغلب مسائل بین دستگاه‌ها را از هم تفکیک نمی‌کنند، بنابراین باید برای حل مشکلات آن‌ها مبنا را شریعت، قانون، عدالت قرار دهیم و به سمت تعامل بین دستگاهی و کنار گذاشتن سلیقه‌ها حرکت کنیم.

شهردار اصفهان تأکید کرد: در شهرداری پذیرفته‌ایم که شریعت، قانون و عدالت بر منافع سازمانی ترجیح دارد و درآمدی که حاصل از زیرپا گذاشتن این سه اصل باشد را نمی‌خواهیم و با این نگاه اکثر مشکلات را رفع خواهیم کرد.

ساخت حدود یک هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروی انتظامی

او با اشاره به موضوعات میان مدیریت شهری و اوقاف اظهار کرد: ۸۰ مسئله با اوقاف داریم که تعدادی از آنها قضایی شده بود، اما اکنون به صورت هفتگی دور یک میز می‌نشینیم و یکی پس از دیگری آن‌ها را بررسی و حل و فصل می‌کنیم.

قاسم‌زاده افزود: همچنین یک کارگروه ویژه برای بررسی پرونده‌های میان شهرداری و اوقاف تشکیل شده تا به حل مشکلات بپردازیم.

او عقد تفاهم نامه ای با محوریت ساخت حدود یک هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروی انتظامی را مصداقی از همگرایی‌ و نگاه‌ عدالت محور به حل مسئله دانست و گفت: امیدوارم هرچه زودتر و پس از انجام تشریفات قانونی کلنگ پروژه زده شود و محصول این تفاهم نامه کام کارکنان نیروی انتظامی را که همواره در دفاع از امنیت کشور در معرض خطر قرار دارند، شیرین کند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x