دسته‌بندی نشده

۱۱مورد تصادف منجر به فوت در نتیجه تغییر مسیر ناگهانی و انحراف به چپ در معابر شهری

۱۱مورد تصادف منجر به فوت در نتیجه تغییر مسیر ناگهانی و انحراف به چپ در معابر شهری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به ۱۱ مورد تصادف منجر به فوت در۴ماهه ابتدایی سال جاری به علت تغییر مسیر ناگهانی و انحراف به چپ ازنسبت ۷/۸ درصدی این مورد به کل تصادفات فوتی خبر داد.
سرهنگ محمدرضا محمدی درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۱ مورد تصادف منجر به فوت با ۷٫۸ درصد از کل تصادف فوتی به دلیل انحراف به چپ و تغییر مسیر ناگهانی در معابر شهری استان اصفهان رخ داده است، که لزوم توجه ویژه رانندگان به رعایت انظباط ترافیکی و حرکت بین خطوط در حین رانندگی به منظور کاهش چنین حوادثی را حائز اهمیت می کند.
وی با اشاره به این که ازجمله عوامل اصلی ایجاد اختلال در عبور ومرور و بروز حوادث رانندگی حرکت نکردن بین خطوط مشخص شده در معابر است گفت: پلیس در برخورد جدی با تخلفات حادثه ساز از جمله حرکات مارپیچ و حرکت نکردن بین خطوط اهتمام ویژه دارد و در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۱۹ هزار و۳۹۰ مورد اعمال قانون به دلیل حرکات مارپیچ و بیش از ۹هزار و۴۰۰ مورد اعمال قانون به دلیل حرکت نکردن بین خطوط انجام داده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: برخی رانندگان به دلایلی مانند ترافیک سنگین و عجله کردن به طور مداوم از مسیر خود منحرف شده و علاوه بر اینکه برای دیگر رانندگان ایجاد مزاحمت می کنند ، در تشدید ترافیک و برهم زدن نظم عمومی نیز گام بر می دارند.
این مقام انتظامی رانندگی نکردن بین خطوط را ناقص حقوق شهروندی و زمینه ساز بروز حوادث ترافیکی دانسته و در توصیه ای به شهروندان خاطر نشان کرد: همانگونه در قانون آمده است ، رانندگان همیشه باید بین خطوط سفید حرکت کرده حتی اگر مسیرپیش رو دارای ترافیک سنگین وسمت دیگر عاری از خودرو باشد ودر صورت نیاز به تغییر خط ، با به کاربردن چراغ راهنما دیگران را از تصمیم خود مطلع کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x