اجتماعی بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده سیاسی

یکی از مدارک فوق سری کشف شده از خانه ترامپ منتشر شد

یکی از مدارک فوق سری کشف شده از خانه ترامپ منتشر شد

یکی از عکس‌هایی که اف‌بی‌آی در جست و جو از خانه ترامپ گرفته و توسط وزارت دادگستری آمریکا منتشر شده، نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها در رده فوق‌سری قرار داشتند.

وزارت دادگستری آمریکا یکی از عکس‌هایی که اف‌بی‌آی در جست و جوی خانه دونالد ترامپ گرفته بود، در اختیار دادگاه گذاشت. 

این عکس نشان می‌دهد مدارکی که روی آن‌ها نوشته ‌شده بود «فوق سری» در دفتر کار ترامپ در منزلش در ایالت فلوریدا قرار داشتند.

پیش از این عنوان شده بود که چنین اسنادی در جعبه‌های مخصوص در اتاقی جداگانه نگهداری می‌شدند.

چند روز پیش دونالد ترامپ از دادگاه عالی فلوریدا خواسته بود تا به طور موقت، اف‌بی‌آی را از بررسی اسنادی که حدود ۲ هفته پیش از عمارتش در فلوریدا، کشف کرده، بازدارد و تا زمانی که یک کارشناس ویژه به عنوان طرف سوم این اسناد را بررسی و بازبینی نکرده، اف‌بی‌آی اجازه بررسی آنها را نداشته باشد.

ترامپ همچنین در دادخواست خود برای این دادگاه عالی در منطقه پالم بیچ، درخواست کرد که وزارت دادگستری جزئیات بیشتری را در خصوص اسنادی که از عمارت مارالاگو کشف و ضبط کرده، در اختیار او قرار دهد و از بازرسان نیز خواست هر سندی که خارج از حوزه حکم تفتیش بوده، بازگردانند.

چند روز پیش وزارت دادگستری آمریکا در استشهادنامه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ مدارکی حاوی منابع اطلاعاتی انسانی محرمانه و بسیار محرمانه را به صورت غیرقانونی نگه داشته است.

در این استشهادنامه یک مأمور مخفی اف‌بی‌آی اظهار کرد: وزارت دادگستری ۱۸۴ سند شامل اسناد مربوط به اطلاعات دفاعی ملی را در اسناد کشف شده از عمارت ترامپ در فلوریدا شناسایی کرده است.

در اسناد منتشر شده در این استشهادنامه آمده است که شمار زیادی از شاهدان غیرنظامی، از اقدامات ترامپ پس از ترک کاخ سفید آگاهی داشته‌اند و همین موضوع به جریان تحقیقات کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

آرشیو ملی آمریکا پیش تر نیز در نامه‌ای اعلام کرد علاوه بر اسنادی که اف‌بی‌آی حدود ۲ هفته پیش از عمارت مارالاگو کشف کرد، این نهاد بیش از ۷۰۰ صفحه سند طبقه‌بندی شده دیگر را از این عمارت پیدا کرده است.

مریم نظری

منبع: تسنیم

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x