اجتماعی استان اقتصادی تصاویر تهران چندر رسانه حقوق بشر خراسان جنوبی دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی مرکزی

رئیسی تابوی دست نایافتنی بودن روسای جمهور را شکست

رئیسی تابوی دست نایافتنی بودن روسای جمهور را شکست

رئیسی تابوی دست نایافتنی بودن روسای جمهور را شکست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برنامه دولت را اتمام پروژه‌های ناتمام در چندسال گذشته عنوان کرد و گفت: لزوم توجه به اجرای مصوبات در دور دوم سفرها ضروری است.

احسان قاضی زاده هاشمی درباره سفرهای استانی دولت سیزدهم در یک سال گذشته گفت: اقدامی که برای سفرهای استانی در دولت سیزدهم انجام شد، بسیار ارزشمند برای مسئله‌یابی مشکلات کشور و حل آن بود و سبب شد تا دولت در بین مردم حاضر شده و مسائل را به خوبی شناخته و با مشکلات آشنا شود که جای تقدیر دارد.

رئیسی تابوی دست نایافتنی بودن روسای جمهور را شکست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: این سفرها و بازدیدها در سال نخست، تابوی دست نایافتنی بودن روسای جمهور را شکست و حضور بی واسطه و مستمر در میان مردم، و شنیدن حرف آنان و پیگیری مشکلات، تصویری واضح از دولت مردمی ترسیم کرد و سبب  افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی شد.

وی با اشاره سفر رییس جمهور به ۳۱ استان در دور اول سفرها تصریح کرد: در دور دوم سفرهای استانی بهتر است به اجرای مصوبات تاکید شود. به ویژه با توجه به نظارتی که رییس جمهور بر سازمان برنامه و بودجه و معاونت اجرایی ریاست جمهوری دارد، اختصاص اعتبار به پروژه‌ها و برخی از پروژه‌های ناتمام، سبب به نتیجه رسیدن آنها خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های دولت در سفرهای استانی، اتمام پروژه‌های ناتمام در چندسال گذشته است، گفت: اتمام پروژه‌های ناتمام به صرفه و صلاح کشور است. چرا که برخی از پروژه‌های عمرانی به دهه ۶۰ مربوط است یعنی پس از حدود ۳۰ سال هنوز آن پروژه به نتیجه نرسیده است که این عامل سبب فرسوده شدن سرمایه و آن پروژه شده است.

رئیسی تابوی دست نایافتنی بودن روسای جمهور را شکست

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس تاکید کرد: در این مسیر برخی از پروژه‌ها به وزارت نفت واگذار شده و برخی هم قرار است از تسهیلات بانکی استفاده کنند، برخی پروژه‌هایی به سازمان برنامه و بودجه واگذار شده است، علاوه بر این تعدادی  از پروژه‌ها نیز برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شده که برای هر کدام از این پروژه‌ها باید منابع لازم در نظر گرفته شود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: در این مسیر نیاز است پروژه‌ها ارزیابی و ارزشیابی شوند و برای بهره بردای آن اولویت لازم در نظر گرفته شود و اگر هم قرار است به بخش خصوصی واگذار شود، مسیر آن هم مشخص شود. البته دولت برنامه‌ریزی لازم را در این باره انجام می‌دهد و منابع لازم هم به آن اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به نتیجه رسیدن مصوبات را از مسائل مهم در سفرهای استانی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر سفرهای استانی ادامه یابد ولی مصوبات به نتیجه نرسد، سبب ناامیدی مردم خواهد شد چرا که هزینه‌های جاری کشور رو به افزایش است. اما مسیری که دولت سیزدهم در دور اول سفرهای استانی طی کرده نشان دهنده به نتیجه رسیدن این مصوبات است.

مریم نظری

منبع: ایرنا

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x