اجتماعی استان بهداشت تصاویر

۷ سال دیگر پنجره جمعیتی ایران بسته خواهد شد

۷ سال دیگر پنجره جمعیتی ایران بسته خواهد شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت : ۷ سال دیگر پنجره جمعیتی ایران بسته خواهد شد، و اگر در این فاصله زیرساخت های لازم برای تشویق مردم به فرزندآوری صورت نگیرد، دیگر ایران جمعیت جوان نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، دکتر شاهین شیرانی، در ایین افتتاح و بهره برداری از ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت شهر کوهپایه، اظهار داشت: یکی از مولفه های اصلی امنیت، موضوع جمعیت است و برای پایداری و نگهداشتن جمعیت و تشویق مردم به فرزندآوری باید سلامت مردم را تامین کرد که یکی از راه های تامین سلامتی در هر نقطه، احداث بیمارستان است ، در این راستا از وزیر کشور مطالبه کردیم که اگر درمناطق محروم اقدام به تاسیس بیمارستان نشود و مردم از نظر سلامتی احساس امنیت نکنند، به نقاط دیگر مهاجرت میکنند و خالی شدن هر منطقه محلی امن برای فعالیت افراد شرور خواهد شد.


وی با اظهار اینکه باید ردیف بودجه ویژه ای برای ساخت بیمارستان تخصیص یابد، گفت: ساخت بیمارستان در ورزنه یک امنیت خوبی را برای ساکنان ان منطقه ایجاد کرد و امروز نیاز به ساخت بیمارستان در خور و بیابانک است زیرا که فاصله خور تا اصفهان بیش از فاصله اصفهان تا تهران است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزایش ۲۵ سال به عمر متوسط ایرانیان را بزرگترین دستاورد انقلاب عنوان کرد و افزود: سلامت یک حوزه تعاملات بین بخشی است که تنها ۲۵ درصد کار به دست وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد به دیگر دستگاه ها بر می گردد و مثلا اگر کارخانه ای دودزا شود منجر به افزایش تعداد سرطان می شود و نا ایمنی جاده ها و خودروها منجر به افزایش تصادفات ونیاز به تعداد بیمارستان بیشتری میشود.
وی به نقش تاثیرگذار خیران در حوزه سلامت و بهداشت اشاره کرد و افزود: شاهد حضور پررنگ و همکاری نزدیک آنها با حوزه بهداشت و درمان و حتی حوزه پژوهش هستیم.
دکتر شیرانی ادامه داد: دولت کنونی یک دولت مردمی و از جنس آنها است و باید از ترویج نا امیدی دوری کنیم و با همکاری یکدیگر به داد اصفهان برسیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از تامین چند زمین برای حوزه بهداشت و درمان در سفر ریاست جمهوری به اصفهان خبر داد و افزود: بهداشت یک مقوله پیشرو است و در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب تقویت بهداشت همواره مورد توجه بوده است
زهرا شیخی به نقش موثر اصفهانی ها در تمامی عرصه های جنگ و عملیات ها یی از جمله محرم، فتح المبین و فتح خرمشهر بوده و واقعه ۲۵ آبان و ۳۷۰ شهید خاصه اصفهان مبین نقش بی بدیل آن است به طوری که در فرمایشات بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری همواره به نقش اثر گذار مردم اصفهان تاکید شده است.
وی افزود: مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که به آسودگی خیال مردم بینجامد.
وی با اشاره به اینکه باید همچون بیمارستان ورزنه ، بیمارستانی در کوهپایه ساخته شود، ادامه داد: با پیگیری ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به بازگشایی بخش زایشگاه کوهپایه شدیم .
نماینده مردم اصفهان از حرکت جهادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکر کرد و گفت: تفاوت دو دولت در تسریع و تسهیل امور برای مردم است.


دکتر شیخی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان حمایت همه جانبه ای خواهد داشت و تمام تلاش خود را برای ساخت بیمارستان در ۴ شهرستان دور افتاده استان اصفهان از جمله خور، کوهپایه انجام خواهد داد ، گفت: با تبدیل این مناطق به شهرستان قطعا از امکانات بهتری در حوزه بهداشت و درمان برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x