اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

سردار میرحیدری: دستگاه ها در کنترل و پیشگیری از سقت اموال عمومی بیت المال خود را مسئول بدانند

سردار میرحیدری: دستگاه ها در کنترل و پیشگیری از سقت اموال عمومی بیت المال خود را مسئول بدانند

سردار میرحیدری: دستگاه ها در کنترل و پیشگیری از سقت اموال عمومی بیت المال خود را مسئول بدانند

سردار میرحیدری: دستگاه ها در کنترل و پیشگیری از سقت اموال عمومی بیت المال خود را مسئول بدانند

سردار میرحیدری: دستگاه ها در کنترل و پیشگیری از سقت اموال عمومی بیت المال خود را مسئول بدانند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، سردار محمدرضا میرحیدری به مناسبت روز خبرنگار، در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار و همچنین تبریک به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور، کفت: شرایط منطقه شرایط خاصی است و با توجه به اراده خداوند متعال علیرغم همه مشکلات اقتصادی و مسائل سیاسی جایگاه نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای است که به‌واسطه غیرت این ملت بزرگ شکل گرفته است و نظام جمهوری اسلامی در ابعاد جهانی برای رسیدن به اهداف تلاش می‌کند و روند مذاکرات هم‌روند مثبتی است و امیدواریم وضعیت به نحوی باشد که به نفع ملت ما باشد. سردار میرحیدری در ارتباط با دستگاه های دولتی و حفاظت از آنها گفت: دستگاه ها در کنترل و پیشگیری از سقت اموال عمومی بیت المال خود را مسئول بدانند

در حوزه پلیس آگاهی در مدتی که از سال جاری گذشته است در مورد برخورد با باندهای سرقت ۱.۵ درصد افزایش و در دستگیری سارقان ۲.۷ درصد و ۳.۷ دهم درصد افزایش سرقت‌های خرد را داشته‌ایم که برابر دستورالعمل وزارت کشور سهم دستگاه‌ها در پاسخگویی به‌حق مردم باید دیده شود چراکه روند سرقت در حوزه برخی دستگاه‌ها مانند برق یا مخابرات روندی افزایشی است و همت دستگاه‌های مسئول در بحث پیشگیری و دفاع از بیت‌المال را شاهد نیستیم که باید این موضوع در سطح استانی مطرح و روند هدفمندی با جلسات به‌موقع برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

سردار میرحیدری در ادامه افزود: در مورد کشف به وقوع در سرقت مسلحانه ۵۱ درصد افزایش داشتیم که تعدادی از سرقت‌های مسلحانه دیگر استان‌ها هم در این آمار وجود دارد، درباره جعل ۱۶.۴ درصد کاهش و در کشف به وقوع جعل ۵.۵ درصد کاهش داشته‌ایم.

سردار میرحیدری: دستگاه ها در کنترل و پیشگیری از سقت اموال عمومی بیت المال خود را مسئول بدانند

کلاه‌برداری ۷.۸ درصد افزایش و کشف به وقوع ۲.۸ درصد افزایش داشته است، همچنین در بحث قتل شاهد افزایش ۵۰ درصدی بوده‌ایم که بیشتر این آمار قتل مربوط به وقوع در نزاع و ۲۰ درصد مربوط به قتل‌های خانوادگی و هفت درصد به علت مسائل اخلاقی بوده که این موضوعات بسیار نگران‌کننده است. کشف به وقوع قتل ۳۱ درصد کاهش داشته است و کشف این مورد نسبت به مدت مشابه قتل ۱۵ درصد افزایش داشته است، در بحث تجاوز به عنف ۲۳.۷ درصد کاهش و در حریق عمدی هم ۶۲ درصد کاهش داشته‌ایم و کشف به وقوع این موضوع ۳۳ درصد کاهش داشته است.

سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در حوزه پلیس فتا در سال جاری یک هزار و ۳۰۷ سایت مجرمانه در فضای مجازی را همکاران رصد کردند که شاهد کاهش عملکرد ۲۹ درصدی در این حوزه هستیم همچنین در حوزه سایت‌های مجرمانه غیرقابل پیگیری شاهد افزایش رصد هفت درصدی همکاران هستیم که همکاران ما در پلیس فتا توانستند شش طرح عملیاتی و ۸۸۶ سایت مجرمانه را شناسایی و برخوردهای لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در مورد طرح‌های اراذل‌واوباش در فضای مجازی ۸۲ مورد رصد و ۴۵۶ سایت بسته شده است، در مورد سایت‌های خریدوفروش سلاح ۳۹۴ مورد فعال بودند که ۲۳۹ مورد آنها بسته شده است.

سردار میرحیدری ادامه داد: در مورد سایت‌های داروهای غیرمجاز ۳۲۰ مورد رصد انجام شده و در مورد آرایشگران زنانه بدون رعایت ضوابط ۲۳۰ مورد رصد شده و ۸۰ مورد صفحات مستهجن رصد و عمده آن‌ها فیلتر شده است.

وی تصریح کرد: ۸۱۱ مورد بازدید نظارتی در استان اصفهان صورت گرفته است که شاهد رشد ۲۳ درصدی در این حوزه هستیم همچنین در این بازدیدها ۳۶۱ مورد کسب‌وکارهای اینترنتی شناسایی‌شده است که ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته در این حوزه رشد داشته‌ایم. ۴۶ مورد آموزش سواد رسانه‌ای و آسیب‌های اجتماعی و انتشار ۱۷۴ محتوای آموزشی پیشگیرانه در سایت‌های مختلف انجام شده است.

برقراری ۳۴ هزار تماس مشاوره‌ای با پلیس فتا

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: ۳۴ هزار تماس با سامانه پلیس فتا (۰۹۶۳۸۰) صورت گرفته که جنبه مشاوره تخصصی داشته است که عمده جرایم در فضای مجازی به دلیل کمبود آموزش است، همچنین در سال جاری در مورد وقوع وقایع ۲۹.۷ درصد و در بحث کشف جرایم اینترنتی ۴۴.۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

سردار میرحیدری افزود: در حوزه مبارزه با موادمخدر با توجه به تغییر روند تولید موادمخدر از سنتی به سمت صنعتی در افغانستان روند ورود مواد در سطح بین‌المللی کاهشی بوده است و در استان هم شاهد کاهش ۵۰ درصدی ورود موادمخدر بودیم.

وی ادامه داد: در مورد کشفیات تا امروز ۱۱ تن و ۷۷۶ کیلو کشف موادمخدر داشتیم که نسبت به سال قبل که ۲۳ تن بود با کاهش ۵۰ درصدی روبه‌رو بودیم و علت آن ورود کم موادمخدر از مرزهای افغانستان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: ۱۸۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت در مبارزه با موادمخدر توقیف شدند و ۱۱ قبضه سلاح از باندهای موادمخدر کشف شده است. عمده موادمخدر کشف شده (بیش از ۹ تن) تریاک، بعد از آن حشیش و بعد هروئین، شیشه و مورفین بوده است.

وی تصریح کرد: میزان تصادفات در آزادراه اصفهان_ کاشان نگران کننده است که برخی از دلایل آن کوتاهی شرکت‌های خاص در نصب نیوجرسی‌هاست که این امر باعث کشته شدن ۱۰ نفر در تصادفات عمده سال قبل شد که موارد به دلیل نقص راه و فرسوده بودن گاردهای وسط بوده و انحراف خودروها عامل کشته دادن در آن است که این موارد به دادستانی ارائه شده است و در چهار ماهه امسال در این آزادراه ۱۷ نفر کشته و ۱۶۴ نفر مجروح داشتیم که در آمار پنج ساله ۱۱۰ مورد تصادف دارای کشته در این آزادراه به وقوع پیوسته است.

سردار میرحیدری افزود: در بحث فعال‌سازی کمپ ماده ۱۶ همچنان دچار مشکل هستیم و در صورت ادامه این وضعیت افت شرایط رسیدگی به معتادان را خواهیم داشت چرا که بیش از دو سال و نیم است که راه‌اندازی این کمپ به تأخیر می‌افتد.

وی ادامه داد: در مورد کارتن خوابی این افراد همان معتادان متجاهر هستند و باید ظرفیت‌های ماده ۱۶ طبق قانون در استان اصفهان ایجاد شود تا این افراد ساماندهی شوند و دولت موظف به جمع آوری، بازپروری و درمان و اصلاح آنهاست و پلیس، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای باید باهم همکاری کنند اما زیرساخت‌ها در استان هنوز تکمیل نیست و کمپ‌های ماده ۱۵ به صورت داوطلب و موقت این افراد را نگهداری می‌کنند که نگهداری موقت چاره کار نیست و اگر زیرساخت آماده شود کمتر از ۷۲ ساعت این معتادان متجاهر جمع‌آوری می‌شوند.

حجاب و عفاف یک موضوع فرهنگی و عدم رعایت آن یک معضل فرهنگی است و دستگاه‌های فرهنگی باید به میدان بیایند چرا که علاوه بر کار کردن دشمن باید کم کاری‌های خود را هم در رعایت نکردن آن لحاظ کنیم و اگر دستگاه‌های فرهنگی کمک کنند این معضلات حل می‌شود اما در مورد افرادی که به صورت سازمان یافته در مورد ترویج فساد فعال هستند برخوردهای لازم به عمل می‌آید.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در دولت‌های مختلف نگاه‌ها به تشکل‌ها مختلف بوده است، در مورد بهبود شرایط اعتیاد در استان پلیس مبارزه با موادمخدر و معاونت اجتماعی در خدمت سمن‌های این حوزه است تا بتوانند در پاکسازی نقاط و محلات از اعتیاد مؤثر باشند.

وی افزود: جرایم توسط زنان محدود بوده و جرایم رخ داده غالباً توسط افراد غیربومی بوده است که این امر هم نیازمند تلاش مسئولان فرهنگی است.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x