اجتماعی استان اصفهان یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

برنامه‌ریزی ویژه برای روان سازی ترافیک شهر در مهرماه

برنامه‌ریزی ویژه برای روان سازی ترافیک شهر در مهرماه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برنامه ریزی‌های ویژه ای برای روان سازی ترافیک شهر در مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس از سوی این معاونت انجام شده است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین حق‌شناس در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به ارائه گزارشی درباره وضعیت ترافیک شهر در بازه‌های زمانی مختلف و اقدامات این معاونت برای رفع مشکلات در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا هزار دستگاه اتوبوس و ۹ هزار سرویس مدرسه در این شهر اصفهان فعالیت می‌کردند که با شیوع کرونا این تعداد به ۵۸۰ دستگاه کاهش یافت به طوری که با بازگشایی مدارس شاهد ترافیک سنگینی در شهر بودیم.

او افزود: استفاده از ظرفیت خط یک و تجهیز خط ۲ مترو و گسترش خطوط به شهرهای حومه، استفاده حداکثری از ظرفیت موجود، ارائه خدمت در روزهای جمعه و افزایش ساعت خدمت رسانی به مردم در مترو با هدف ساماندهی وضعیت ترافیکی شهر در دستور کار قرار گرفت.

حق شناس با اشاره به خریداری ۱۷۳ دستگاه اتوبوس با مشارکت دولت برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی اصفهان تأکید کرد: شهرداری اصفهان سهم خود را پرداخت کرده و امیدواریم دولت نسبت به تحویل این اتوبوس‌ها اقدام کند.

او از خرید ۱۰۰ دستگاه میدل باس و تحویل ۵۰ دستگاه آن تا مهرماه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل فوری نیز از محل اوراق مشارکت خریداری خواهد شد و ۲۵۰ اتوبوس نیز بازسازی و تعمیر می‌شود و به چرخه ناوگان برمی‌گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: هزار دستگاه اتوبوس در مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس در شهر فعال می‌شود.

به گفته حق شناس اقدامات نرم افزاری همچون اجرای سیستم موقعیت یاب برای مدیریت بهره برداری از ناوگان و اعلام زمان دقیق رسیدن اتوبوس به شهروندان هم اجرایی شده است.

او از انجام مطالعاتی درباره سرویس‌های مدارس خبر داد و اظهار کرد: در اردیبهشت ماه حدود ۵۱ درصد دانش‌آموزان از خودروی شخصی برای مراجعه به آموزشگاه‌ها استفاده کردند که با برنامه ریزی های ویژه به دنبال کاهش این آمار هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اضافه کرد: از مهمترین این اقدامات می‌توان به افزایش تعداد ناوگان، ارائه تسهیلات به آموزش و پرورش برای استفاده از دوچرخه، فعال کردن حیاط مدارس به عنوان پارکینگ، مشارکت در ایاب و ذهاب گروهی دانش آموزان و در اختیار قرار دادن دوچرخه برای دانش آموزان بی بضاعت اشاره کرد.

او با بیان اینکه معابر و نقاط حادثه خیز از ۶۵ نقطه در سال ۱۳۹۸ به ۱۴ نقطه در اصفهان رسیده و این موفقیت مورد تقدیر وزارت کشور و استانداری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ایمن سازی معابر شهری از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان طراحی سامانه هوشمند رصد تصادفات، شناسایی و ایمن سازی مسیرهای دوچرخه در شهر، رساندن دقت ثبت تخلفات به ۸۴ درصد، رصد و مدیریت دوربین‌های نظارت تصویری در ایام پیک گلوگاه‌های ترافیکی و تلاش برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های مسیریاب را از دیگر اقدامات این معاونت دانست.

حق شناس خبر داد: توسعه وسایل نقلیه برقی به منظور کاهش آلودگی هوا و عقد تفاهم نامه‌ای برای خرید اتوبوس برقی، عقد تفاهم نامه‌ با وزارت کشور و معاونت ریاست جمهوری برای استفاده از ظرفیت ملی شرکت‌های دانش بنیان در زمینه موضوعات شهری و برنامه ریزی برای برگزاری نخستین رویداد فناورانه حمل و نقل دانش بنیان با هدف رفع معضلات ترافیک و حمل و نقل شهری از دیگر برنامه‌های این حوزه بوده است.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x