اجتماعی استان اصفهان بهداشت تصاویر چندر رسانه مرکزی

دکتر کامران منتظری رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان: امیدواریم بار دیگر تعرفه گذاری خدمات پزشکی به سازمان نظام پزشکی سپرده شود

دکتر کامران منتظری رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان: امیدواریم بار دیگر تعرفه گذاری خدمات پزشکی به سازمان نظام پزشکی سپرده شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز : به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ؛ در ابتدای این جلسه دکتر کامران منتظری ، رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین و تکریم مقام خبرنگار و رسالت خطیر ایشان، با اشاره به مشکلات متعدد جامعه پزشکی از قبیل تعرفه، بی‌انگیزگی دانشجویان، دستیاران و حتی اساتید رشته های مختلف، وضعیت موجود را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: یکی از نتایج این شرایط، مهاجرت نخبگان و عدم امکان جایگزینی آنان می‌باشد.
دکتر منتظری از اصحاب رسانه خواست که در کنار جامعه پزشکی، صدای نظام پزشکی را به طرق مناسب به گوش دست اندرکاران برسانند.

مهمترین چالشی که امروز با آن روبرو هستیم تعرفه‌گذاری خدمات پزشکان است و انجام این امر توسط شورای عالی سلامت صورت میپذیرد که سازمان نظام پزشکی هم یکی از اعضای این شورا و بیمه ها هم در این شورا حضور دارند .تعرفه‌گذاری در دو دوره قبلی از سازمان نظام پزشکی گرفته شد و امیدواریم با تغییر قانون مجدداً این کار به سازمان نظام پزشکی سپرده شود؛ تا سر و سامانی به این قضیه داده شود .
دکتر کامران منتظری ، رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان این مطالب را روز پنجشنبه ۲۰ مردادماه در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات این سازمان برگزار نمود؛ بیان داشت و در ادامه به مهمترین وظایف این سازمان اشاره کرد و افزود: دو دسته کار اصلی توسط این سازمان انجام می گیرد که اولین کار ارائه مجوز فعالیت و پروانه مطب به جامعه پزشکی و دوم رسیدگی به تخلفات و مشکلات جامعه پزشکی است .
دکتر منتظری با یادآوری این که پایه و اساس زندگی مردم امنیت و سلامت است خاطرنشان ساخت سازمان نظام پزشکی با ۱۷ نفر عضو هیئت مدیره ، وظیفه صیانت از سلامت جامعه را برعهده دارد و این امر نیاز به چند ابزار از جمله نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی و وجود قوانین فیمابین این سازمان با دستگاه های بالاتر دارد؛ اما امروز در حوزه نیروی انسانی فاجعه ای در حال رخ دادن است و من به عنوان استاد دانشگاه میبینم که امروز دانشجویان پزشکی ما اغلب کتاب هایی در دست دارند تا بفهمند در آلمان یا کانادا و یا سایر کشورهای اروپایی چگونه می توانند ادامه تحصیل دهند و چگونه می توانند کار کنند و اصلاً به فکر درمان بیماران کشور خود نیستند و این یک فاجعه است.
چرا شرایط به اینجا کشیده شده؟ امروز بهترین متخصصان ما در فکر مهاجرت هستند .
چرا حرف ها و راهکارها را نمی‌شنوند؟ متاسفانه برخی از همکاران رو به خلاف آورده اند و ما هم البته برخورد می‌کنیم و وظیفه ماست ، اما چه باعث شده که این شرایط به وجود آید؟
رئیس سازمان نظام پزشکی با درخواست توجه به جامعه پزشکی اظهار داشت :
جامعه پزشکی ما امروز توانایی های بالایی دارند و باید آنها را تامین کرد. خیلی از عمل های جراحی که قبلاً در خارج از کشور انجام میشد، امروز در شهرستان ها انجام می شود و لازم است مراقبت کنیم و مواظب باشیم که خدای ناکرده دچار چالش در این حوزه نگردیم . کامران منتظری به چند موضوع دیگر هم اشاره و خاطرنشان ساخت :
ما از این موضوع متاسفیم که به صورت ناگهانی جامعه شناسان ما متوجه رشد منفی جمعیت شدند و در واقع رشد منفی ما شروع شده و جمعیت ما طی سال‌های آتی پیر خواهد شد.
سیاست های مهمی در مجلس شورای اسلامی در رابطه با جمعیت اتخاذ شده که بسیار مهم است و همه ما هم به آن اذعان داریم اما مسائلی را پیش آورده اند مبنی بر این که میخواهیم جلوی سقط جنین را بگیریم و از طریق غربالگری منفی این کار را می‌خواهیم انجام دهیم . اینکه اجازه دهیم جنین ناقص متولد شود راه افزایش جمعیت نیست . به خطر انداختن جان مادری که در خطر است هم باعث افزایش جمعیت نمی شود باید راهکار ها را اصلاح کرد و بررسی نمود و با شیوه‌نامه‌های صحیح جمعیت را افزایش دهیم وتلاش کنیم تا جمعیت سالمی هم داشته باشیم. موضوع دیگری که بر آن نقد هست ؛ حذف ارز ترجیحی از دارو و تجهیزات پزشکی است که در این خصوص دکتر ذوالفقاری گفت:
حذف ارز ترجیحی از دارو از ۲۳ تیرماه امسال ابلاغ شد و این اتفاق به دلیل فشاری بود که به کارخانه‌های داروسازی وارد می‌شد لذا مقرر شد که دارو بین ۳۰ تا ۶۰ درصد افزایش یابد اما شما هم می‌دانید که این رقم واقعی نیست و بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش یافت و برای آن که به مردم فشار وارد نشود ۸۰ هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها تزریق شد تا مردم آن دسته از مردم که تحت پوشش بیمه هستند از پوشش بیمه‌ای داروها استفاده کنند.
این طرح زیباست و کامل است اما به شرطی که عملیاتی شود ؛ ولی مشکل این است که سازمان های بیمه سال گذشته هم نتوانستند به تعهدات خودشان عمل کند و حالا تازه با فشارهای متعددی که رخ داده بدهکاری سال گذشته خود را تسویه نموده اند.
در این طرح اگر منابع تامین نشود؛ طرح عملی نمی گردد .
ذوالفقاری ، نایب رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان طرح دارویار را طرح خوبی دانست و در این رابطه اعلام داشت:
ما در حوزه دارو ۴۰ سال زحمت کشیده‌ایم و ارزش افزوده خوبی در این صنعت داریم و حتی داروهای ما در کشورهای همسایه استفاده می شود ولی آنچه حائز اهمیت است تامین منابع مالی برای اجرای این طرح می باشد یا اگر منابع موجود نیست سیاست تغییر یابد.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x