اجتماعی استان اقتصادی

فراز و نشیب‌های مالی توقفی در اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد نکرده است

فراز و نشیب‌های مالی توقفی در اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد نکرده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

شهردار اصفهان از فعالیت تیم اقتصادی شهرداری جهت تزریق انواع منابع مالی به پروژه‌های عمرانی شهر طبق سیاست‌گذاری‌های تدوین شده خبر داد و تأکید کرد: تاکنون علی‌رغم وجود فراز و نشیب‌های مالی توقفی در روند اجرای پروژه‌های شهر ایجاد نشده است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، نشست بررسی پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری اصفهان با محوریت نظارت بر روند اجرای سه پروژه حلقه حفاظتی شهر، تقاطع غیر همسطح میدان شهدای ورزشکار و تقاطع آیت الله غفاری در محل تجهیز کارگاه پروژه حلقه حفاظتی واقع در محور خاتون‌آباد برگزار شد.

در این نشست شهردار اصفهان با ابراز رضایت از روند اجرای این سه پروژه شاخص، گفت: تکمیل پروژه‌های شاخص عمرانی شهر از گذشته تا امروز در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

علی قاسم زاده افزود: بر تکمیل سریع‌تر پروژه‌های قطار شهری، رینگ چهارم حفاظتی، تقاطع غیر همسطح میدان شهدای ورزشکار، تقاطع آیت‌الله غفاری و پروژه پارکینگ توحید نیز تمرکز کرده‌ایم، چراکه تکمیل و ساماندهی این پروژه‌ها کمک شایانی به توسعه حمل‌ونقل در شهر می‌کند.

او از فعالیت تیم اقتصادی شهرداری جهت تزریق انواع منابع مالی به پروژه‌های عمرانی شهر طبق سیاست گذاری‌های تدوین شده خبر داد و تأکید کرد: تاکنون علی‌رغم وجود فراز و نشیب‌های مالی توقفی در روند اجرای پروژه‌ها ایجاد نشده است.

آزادسازی، تامین اعتبار و جابه‌جایی تأسیسات، موانعی در مسیر تکمیل پروژه‌های عمرانی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست پیشرفت پروژه‌های رینگ چهارم حفاظتی، تقاطع غیر همسطح میدان شهدای ورزشکار و تقاطع آیت‌الله غفاری را قابل قبول دانست و گفت: به منظور تسریع در روند آزادسازی اراضی و املاک در مسیر این پروژه‌ها درصدد تأمین منابع مالی هستیم.

محمد نور صالحی بر اتخاذ تدابیر لازم جهت رفع موانعی همچون آزادسازی‌ها و تأمین اعتبار در مسیر اجرای پروژه‌ها تأکید کرد و افزود: یکی دیگر از معضلاتی که در اغلب پروژه‌های عمرانی مشاهده می‌شود، جابه‌جایی تأسیسات شرکت‌های خدماتی چون آب و فاضلاب، برق و گاز و عدم برخورداری از اطلاعات کافی شرکت‌های خدماتی از تأسیسات مربوطه خود در این مسیرها است.

او ادامه داد: جابه‌جایی تأسیسات در روند اجرای پروژه‌های عمرانی زمان‌بر و پرهزینه است و این معضل در پروژه رینگ چهارم حفاظتی با توجه به اینکه اجرای طرح در حریم شهری اتفاق می‌افتد، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گفته نورصالحی، مقرر شد جلسه‌ای با حضور مسئولان، کارشناسان و مدیران پروژه در رابطه با اولویت بندی پروژه‌های رینگ چهارم حفاظتی تا سال ۱۴۰۳ برگزار و زمان‌بندی طرح‌ها به صورت کامل تعیین شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان هم در تشریح اقدامات انجام‌شده برای تکمیل پروژه رینگ چهارم حفاظتی گفت: در مسیر کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ ، ۷۵ درصد آزادسازی با مجموع ۶۷ هزار و ۵۲۳ مترمربع انجام ‌شده و تنها ۲۵ درصد آزادسازی اراضی و املاک در این مسیر باقی‌مانده است.

اصغر کشاورز راد با بیان اینکه در محدوده کیلومتر ۴۵۰ تا ۲۵۰۰ این پروژه نیز ۴۳ پلاک آزادسازی شده است، تصریح کرد: آزادسازی املاک معارض باقیمانده در محدوده کیلومتر ۴۵۰ تا ۱۱۵۰ پروژه رینگ چهارم به متراژ ۴هزار و ۲۴۰ مترمربع نیز انجام‌شده و فقط دو پلاک جهت آزادسازی باقی‌مانده است که با تکمیل این بخش از ابتدای شهریورماه اجرای عملیات پروژه در این بخش آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه در محدوده کیلومتر ۱۱۵۰ تا ۱۴۰۰ رینگ چهارم حفاظتی که پل خاتون‌آباد نیز در آن قرار دارد، فقط ۵۰ درصد آزادسازی اراضی به متراژ ۴ هزار و ۶۳۶ متر انجام‌شده، خبر داد: ۴ هزار و ۴۹۰ مترمربع از این مقدار باقی‌مانده است.

کشاورز راد با اشاره به اینکه در محدوده کیلومتر ۲۳۰۰ تا ۲۷۰۰ تاکنون ۳۸ درصد آزادسازی‌ها انجام‌شده است، گفت: مجموع کل اراضی آزادسازی شده در این محدوده ۷ هزار و ۹۸۴ مترمربع بوده و مهلت آزادسازی اراضی باقی‌مانده تا ۳۰ شهریورماه است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: بر اساس مصوبه موجود، آزادسازی املاک معارض باقیمانده در محدوده کیلومتر ۱۸۰۰ تا ۲۳۰۰ رینگ چهارم حفاظتی تا ۳۰ مهرماه سال جاری باید انجام شود که تا به امروز ۳/‏۱۱ درصد شامل ۱۸۸۷ مترمربع آزاد ‌شده است.

او در تشریح معارضات موجود در مسیر کیلومتر ۴۵۰ تا ۲۵۰۰ متر رینگ چهارم حفاظتی تصریح کرد: لوله‌های تاسیساتی چون آب و فاضلاب و گاز از جمله مسائلی بوده که جلساتی برای رفع این آن با حضور مسئولان مربوطه برگزار شده است.

کشاورز راد اضافه کرد: همچنین وجود کانال‌های آب کشاورزان در امتداد مسیر و تعدد تیرهای برق از دیگر معارضات موجود در مسیر اجرای این طرح است.

تکمیل تقاطع آیت‌الله غفاری تا پایان سال؛ به شرط تأمین اعتبار

کشاورز راد با اشاره به پروژه تقاطع غیر همسطح شهید آیت‌الله غفاری که به‌صورت روگذر از بلوار آسمان تا خیابان تابان در حال احداث است، گفت: مدت اجرای فاز اول پروژه ۹ ماهه است.

او افزود: طول پل ۲۶۳ متر و عرض آن ۲۳ متر است و با مبلغ اولیه قرارداد ۲۲ میلیارد تومان در تعهد منطقه ۱۴ شهرداری قرار دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی ۳/‏۱۴ درصد بوده است که در صورت تزریق به‌موقع اعتبارات مالی، می‌توانیم با کار شبانه‌روزی این پروژه را تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل کنیم.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x