اجتماعی تهران چندر رسانه دین و اندیشه

پیام تسلیت حسین فسائی به مناسبت فرارسیدن تاسوعا وعاشورای حسینی

حسین فسائی درپیامی فرارسیدن تاسوعا عاشورای حسینی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

حسین فسائی فرمانده بسیج جامعه اسلامی کارگران کشور درپیامی فرارسیدن تاسوعا وعاشورای حسینی را به مردم عزیزایران تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است :

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه

نهضت حسینی و حادثه جان‌سوز عاشورا آن‌چنان بر قلب‌ها تأثیر گذارده که هرسال با فرارسیدن ماه محرم، خون پاک شهیدان عظیم الشان کربلا، در رگ‌های تاریخ جوششی تازه می‌یابد و عاشقان دل‌سوخته را شوریده‌تر و تشنگان حقیقت را شیفته‌تر می‌سازد.

تاسوعا میدان امتحان و سنجش است؛ روزی که باور‌ها به بوته آزمایش گذاشته شدو شیعیان واقعی وفاداری خویش را به اثبات رساندند.

تاسوعا، روز دریغ آب است از فرزندان آفتاب و سپاه یزید این چنین فرومایگی و باطل بودنشان را ثابت کردند.

ألسَلاَمُ عَلَیکَ یَا أبوُالفَضل اَلعَبّاس

روز نهم ماه محرم سال ۶۱ هجرى، امام حسین (ع) و یاران باوفایش در محاصره‏ نیروهاى کوفه بودند و آب به روى اهل بیت (ع) و یاران امام بسته شد؛ این روز آخرین روزى بود که امام حسین (ع) و یارانش شبانگاه آن را درک کرده بودند و این روز به شب عاشورا پیوند خورد. بدین جهت نزد مسلمانان و محبان اهل بیت (ع) از اهمیت بالایى برخوردار است. در روز نهم محرم شمر به شهر کربلا وارد می‌شود و به حضرت عباس (ع) پیشنهاد می‌دهد که در صورت دادن امان نامه، سپاه امام حسین (ع) را رها کند و در این جنگ حضور پیدا نکند؛ اما حضرت ابوالفضل (ع) با قاطعیت امان نامه دشمن را رد می‌کنند. مسلمانان در این روز به یاد علمدار تشنه کربلا به سوگواری می‌پردازند.

اینجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان را به یکایک عزاداران حسینی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم. امید است عزاداری همه عاشقان حضرت ثارالله(ع) در این روز های پرسوز و ماتم، مقبول درگاه حضرت احدیت واقع گردد.

حسین فسائی فرمانده بسیج جامعه اسلامی کارگران کشور

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x