اجتماعی استان فارس فرهنگ و هنر

برگزاری کارگاه آموزش بازیگری در استهبان فارس

برگزاری کارگاه آموزش بازیگری در استهبان فارس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان از برگزاری کارگاه آموزش بازیگری در این منطقه خبر داد و خروجی آن را مثبت و سازنده توصیف کرد.
امید کیامرث در این باره گفت: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقا فهم رویدادهای نمایشی، آیینی و سنتی به مدت ده روز در استهبان برگزار شد و خوشبختانه با استقبال مناسبی همراه بود.

به گفته وی این کارگاه آموزشی
با همکاری فرهنگ و ارشاد استهبان، انجمن هنرهای نمایشی و گروه هنری سام برگزار شد و توجه به سوژه های بومی رویکرد اصلی آن بود.

کیامرث توجه به هنرهای سنتی و آیینی را امری ضروری عنوان کرد و افزود: در این کارگاه نمایشی، نمایش “دانه های کال انجیر” تولید و به مرحله بهره برداری و اجرای عموم رسید موضوعی که می توان از آن به عنوان خروجی اصلی این دوره آموزشی یاد کرد‌.

او گفت: این کارگاه آموزشی با عنوان فهم رویدادهای نمایشی “آیینی و سنتی” با حضور مهدی محمدی کارگردان و بازیگر، بهاءالدین مرشدی نویسنده و پژوهشگر و شمس اله اکبری نویسنده و کارگردان به عنوان مدرس کارگاه برگزار شد و موضوعاتی چون نقالی، شاهنامه خوانی، بررسی گونه های مختلف نمایشی و تماشای فیلم تئاتر از جمله برنامه های آن بود.

به گفته وی در این کارگاه آموزشی که از آخر تیرماه آغاز شده بود و تا پایان دهه ی ابتدایی مرداد ماه ادامه داشت ۱۵ نفر از اعضاء گروه نمایشی سام به مدیریت سانیا عاجلی حضور داشتند.

استهبان در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد‌.
روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x