اجتماعی استان اقتصادی

خرید خودروهای میدل باس در دستور کار شهرداری قرار گرفت

خرید خودروهای میدل باس در دستور کار شهرداری قرار گرفت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

شهردار اصفهان گفت: خرید خودروهای میدل‌باس برای مسیرهایی که تعداد مسافر کمتری دارد، در دستور کار شهرداری قرار گرفته است تا سرعت حمل‌ونقل را در شهر افزایش دهیم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده ضمن قدردانی از تمام تشکل‌های خودجوش مردمی جهت برگزاری جشن‌های ویژه دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: با برگزاری این مراسم معنویت، نشاط، شادابی و احسان در شهر تجلی یافت و اصفهان به یک شهر معنوی و بانشاط تبدیل شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر یکی از دغدغه‌های شهرداری و شهروندان با توجه به مباحث ترافیکی و گرم شدن هوا موضوع حمل‌ونقل است، افزود: در سال جاری حدود ۶۰ درصد بودجه عمرانی را به مباحث مربوط به حمل‌ونقل اختصاص داده‌ایم.

افزایش یک ساعته فعالیت مترو و اتوبوس‌های شهر از یکم مرداد

شهردار اصفهان با اعلام اینکه از ابتدای مهرماه شرایط حمل‌ونقلی بهتری را در شهر خواهیم داشت، خبر داد: یکی از طرح‌های جدیدی که از یکم مردادماه اعمال می‌شود، افزایش یک ساعته فعالیت مترو و اتوبوس‌های شهر است.

او افزود: فعالیت مترو تا ساعت ۲۲ و اتوبوس‌ها تا ساعت ۲۲:۳۰ افزایش می‌یابد تا شهروندان بهتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و نگران زمان بازگشت خود به منزل نباشند.

قاسم‌زاده بیان کرد: در صدد هستیم برای مهرماه، مدت انتظار شهروندان در ایستگاه‌ها را به کمتر از ۱۰ دقیقه برسانیم، زیرا در آن زمان شهروندان برای انجام سفرهای درون شهری خود کمتر از وسایل شخصی و بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری در صدد خرید اتوبوس‌های جدید برای شهر اصفهان است، افزود: خرید خودروهای میدل باس برای مسیرهایی که تعداد مسافر کمتری دارد در دستور کار شهرداری قرار گرفته تا سرعت حمل‌ونقل را در شهر افزایش دهیم.

او تأکید کرد: این عهد متقابل را با شهروندان می‌بندیم که اگر توانستیم مدت انتظار آنها در ایستگاه‌ها را به حدود پنج دقیقه برسانیم، شهروندان نیز کمتر از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کنند.

او با اشاره به وضعیت محوطه زیرین پل امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در حال حاضر ساماندهی فضای زیرین پل امام خمینی (ع) در دستور کار شهرداری است، زیرا مقرر شده نیمه دوم امسال امتداد خط یک متروی اصفهان، از شهرک قدس به سمت میدان استقلال اجرا شود که در صورت تحقق، این محور درگیر پروژه عمرانی خواهد شد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x