اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده مرکزی

سرهنگ محمدرضا محمدی: نکات ایمنی ویژه دوچرخه سواران

سرهنگ محمدرضا محمدی: نکات ایمنی ویژه دوچرخه سواران

سرهنگ محمدرضا محمدی: نکات ایمنی ویژه دوچرخه سواران

پایگاه خبری احوال نیوز ، سرهنگ محمدرضا محمدی؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در ارتباط با نکات ایمنی دوچرخه سواران گفت: در شرایط کنونی وضعیت آلودگی هوا به شهروندان توصیه می شود که از وسایل نقلیه پاک همچون دوچرخه استفاده کنند، همچنین توجه به نکات ایمنی توسط دوچرخه سواران مورد تاکید است.

دوچرخه وسیله نقلیه‌ای غیرموتوری و معمولاً تک نفره است که به آسانی می‌توان آن را تهیه و در سفرهای کوتاه درون شهری از آن استفاده کرد. حرکت دوچرخه آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند و برای به کار انداختن آن هم نیازی به سوخت‌های فسیلی نیست و علاوه بر این‌ها به کارگیری آن به جای خودرو به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند، همچنین باید گفت که دوچرخه به تعمیرات وقت‌گیر و گران‌قیمت نیاز ندارد و از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است.

دوچرخه سواری غیر از اینکه رفت و آمدهای کوتاه شهری را آسان می‌کند، ورزشی نشاط انگیز و سلامت بخش نیز محسوب می‌شود؛ پس به شما توصیه می‌شود که در صورت امکان، از دوچرخه استفاده نمایید، اما با وجود این لازم است که دوچرخه سواران جهت حفظ جان خود و دیگران، به نکات ذیل حتما توجه نمایند:

۱- هنگام حرکت کاملا از طرف راست راه عبور نمایند و برای گذشتن از وسایل نقلیه‌ای که در کنار راه توقف کرده‌اند، نهایت احتیاط را به عمل آورند.

۲- در صورت تعدد، دوچرخه سواران در یک ردیف حرکت کنند مگر آنکه معبر ویژه‌ای برای آنها اختصص داده شده باشد، در این صورت حق ندارند خارج از معبر ویژه عبور و مرور نمایند.

۳– عبور دوچرخه سواران از پیاده رو، وسط دسته‌جات، بازار، نقاط شلوغ و پر تردد ممنوع است.

۴- دوچرخه سواران حق ندارند حین رانندگی بار و اشیای دیگر حمل کنند یا حرکت ورزشی نمایند و یا اعمالی انجام دهند که مستلزم برداشتن دست‌های آن‌ها از روی فرمان باشد.

۵– هنگام دوچرخه سواری باید از کلاه ایمنی مخصوص آن استفاده نمایند.

والدین گرامی نیز باید توجه داشته باشند در صورت استفاده کودکانشان از دوچرخه، حتما آن‌ها را با مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا نمایند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x