فاجعه تخلیه زباله های بیمارستانی

محیط زیست از شهرداری اردستان شکایت کرد
رئیس محیط زیست اردستان گفت :اداره محیط زیست اردستان تاکنون اخطارهای متعددی در خصوص وضعیت ترانه های زباله های شهری به شهرداری اردستان داده و پرونده قضایی در این خصوص در دادگستری تشکیل شده است

زباله‌های عفونی بیمارستانی از جمله خطرناک‌ترین و آلوده‌ترین پسماندها محسوب می‌شود که برای دفن استاندارد این نوع پسماند و بی خطرسازی آنها شرایط خاصی در نظر گرفته می‌شود.

زباله‌های عفونی و بیمارستانی اردستان برای چندمین بار است بدون طی کردن روند بی‌خطرسازی، در منطقه جاده روستای کسوج در محل دفن زباله‌های این شهرستان رها می‌شوند. همین امر به شدت بهداشت و سلامت محیط زیست و شهروندان این منطقه را تهدید کرده و می‌تواند موجب انتقال و شیوع بیماری‌های خطرناکی شود.

شهروندان انتظار دارند مسئولان و متولیان امر نظارت دقیق‌تری نسبت به تغییر روند جمع‌آوری و تخلیه زباله‌های عفونی و بیمارستانی کرده و نظارت‌ها نیز بر مطب پزشکان انجام شود تا مشخص شود این زباله‌ها چگونه دفن می‌شوند.

متولی امحاء زباله‌های بیمارستانی، شهرداری است

رئیس بیمارستان اردستان با ابراز تأسف از این اقدام به ایسنا، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده متولی جمع‌آوری و امحاء زباله‌های بیمارستانی، شهرداری اردستان است و ارتباطی به آنها ندارد.

علی صادقی با بیان اینکه بیمارستان وظیفه دارد زباله‌های عفونی و بیمارستانی خود را بی‌خطر کند که این کار با دستگاه امحاء زباله انجام می‌شود، افزود: همچنین نظارت بر چگونگی بی خطرسازی و دفن زباله‌های عفونی و بیمارستانی بر عهده کارشناسان بهداشت محیط است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا

شواخی – رئیس اداره محیط زیست اردستان درباره وضعیت رهاسازی زباله‌های عفونی و بیمارستانی در محیط زیست، گفت: اداره محیط زیست تاکنون اخطارهای متعددی در خصوص وضعیت ترانشه‌های زباله شهری به #شهرداری اردستان داده و پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده است.

از نظر محیط زیست حتی پس از بی خطرسازی زباله‌های عفونی نباید زباله‌ها در محیط زیست و همراه زباله‌های شهری رهاسازی شود. از وضعیت نابسامان محل دفن زباله‌های اردستان به ویژه پیدا شدن زباله‌های عفونی در آن مجدد از شهرداری #شکایت شده است.

وی با بیان اینکه در بازدیدهایی که از محل تخلیه زباله‌های عفونی انجام دادیم، زباله‌های بیمارستانی بی خطرسازی کامل نشدند، گفت: هر زمانی برای بازدید از بی خطرسازی زباله‌های عفونی به #بیمارستان مراجعه کردیم، دستگاه امحاء زباله خاموش بوده است.

با توجه به شکایت‌های متعددی که محیط زیست برای وضعیت ترانشه‌های تخلیه زباله و رهاسازی زباله‌های بیمارستانی از شهرداری انجام داده است از دستگاه #قضایی انتظار داریم با دستگاه‌هایی که در این خصوص کوتاهی می‌کنند برخورد جدی‌تری داشته باشد.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x