اجتماعی استان حوادث

وسیله نقلیه وسیله تفریحی نیست

وسیله نقلیه وسیله تفریحی نیست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راه استان از نوع نگاه و نگرش به وسیله نقلیه به عنوان یک وسیله تفریحی که یکی از علت های بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی ورانندگی است، خبر داد.

سرهنگ “اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: علت بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، نگاه و نگرش به وسیله نقلیه به عنوان یک وسیله تفریحی است و علی رغم آگاه بودن نسبت به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افراد قانون گریز معمولاً سعی بر نادیده انگاری آموخته ها داشته که گاهاً فوت یا هزینه های درمانی بالا و مستمر در تمام زندگی(اقتصادی) و همچنین معلولیت های حرکتی را به همراه دارد.

وی افزود: احوال پرسی با پایین کشیدن شیشه اتومبیل، بی توجهی به ترافیک ایجاد شده، بدون هیچ علامتی اقدام به گردش به چپ یا گردش به راست کردن، دورزدن و تغییر مسیر ناگهانی و مردد بودن برای عبور از سمت راست یا چپ، بدون کاهش سرعت وارد تقاطع یا میادین شدن، کاروان عروسی راه انداختن و بستن عرض گذرگاه، اقدام به بوق زدن (نوعی خشونت غیر مستقیم) یا بوق زدن ممتد، توقف یا پیاده نمودن مسافر در میانه میدان، توقف های دوبل جلو معابر، پارکینگ ها و پاساژها از نمونه های بی توجهی بارز در جامعه هستند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان پیرامون دیدگاه روانشناسان تصریح کرد: روانشناسان معتقدند استفاده تفریحی و دسته جمعی از اتومبیل معمولاً به دلیل نبود تفریح گاه سالم بوجود می آید و استفاده از موتورسیکلت ها و ایجاد سروصدا برای جبران احساس حقارت و یا جلب توجه دیگران بوده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه رانندگی سریع و خطرناک و زیرپا گذاشتن مقررات راهنمایی و رانندگی از مشخصه های مبتلایان به مانیا و اختلال های ضد اجتماعی است، به این موضوع نیز اشاره کرد که تمایل به جلب نظر سایرین به وسیله اتومبیل های غیر عادی با رنگهای غیر مرسوم ،صدای اگزوز و بوقهای گوش خراش از ویژگی های تیپ شخصیتی هیستربونیک است.

سرهنگ زارع در پایان خاطرنشان کرد: برخی از خریداران اتومبیل های گران قیمت و مجلل دچار خودشیفتگی هستند، اشخاص مبتلا به پارانویید تمایل زیادی برای دودی نمودن شیشه های اتومبیل دارند و عده ای نیز برای خودکشی استفاده از اتومبیل را برمی گزینند، از همه ی رانندگان خواستارم که رانندگی را به بازی نگیرند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x