اجتماعی استان اصفهان

المان‏‌های قابل استفاده به مزایده گذاشته نمی‌شود

المان‏‌های قابل استفاده به مزایده گذاشته نمی‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تأکید کرد: سازمان زیباسازی هیچ المانی که قابلیت نصب مجدد در سطح شهر اصفهان یا استفاده در شهرهای دیگر داشته باشد را به عنوان ضایعات به مزایده نمی‌گذارد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حمید قنادنیا با بیان این مطلب گفت: پروژه‌های زیباسازی شهری در دو قالب دائمی و موقت اجرا می‌شوند که پروژه‌های موقت شامل المان‌های مربوط به فضاسازی‌های شهری به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی است و برای مدت محدودی از چند روز تا یک ماه در شهر به نمایش عموم در می‌آیند.

وی افزود: المان‌های موقت مربوط به فضاسازی مناسبت‌ها، عموماً در کارگاه فنی سازمان زیباسازی ساخته شده و پس از اکران شهری نیز جمع‌آوری و به انبار کارگاه فنی منتقل می‌شوند که با توجه به ماهیت این المان‌ها، گاهی از یک المان چندین بار و با تغییر شمایل در مناسبت‌های مختلف برای فضاسازی شهری استفاده شده و در نهایت معمولاً به شهرها و شهرستان‌های دیگر جهت استفاده مجدد واگذار می‌شود.

قنادنیا با بیان اینکه کارگاه فنی سازمان زیباسازی بیش از ۲۰سال سابقه فعالیت در زمینه ساخت المان‌ها و مبلمان شهری دارد، تولید مقداری ضایعات در فرآیند ساخت و ساز در کارگاه را امری طبیعی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان سال‌هاست به دلیل مشکلات قانونی قادر به برگزاری مزایده فروش ضایعات نبوده، حجم زیادی آهن‌آلات که دیگر قابل استفاده نیستند در کارگاه فنی دپو شده و فضای زیادی را اشغال کرده است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تأکید کرد: سازمان زیباسازی هیچ المانی که قابلیت نصب مجدد در سطح شهر اصفهان یا استفاده در شهرهای دیگر داشته باشد را به عنوان ضایعات به مزایده نمی‌گذارد و این المان‌ها با طی فرآیند قانونی و پس از تصویب در هیات مدیره سازمان نهایتاً به شهرهای دیگر واگذار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فروش این ضایعات در راستای ادامه فعالیت کارگاه فنی بسیار ضروری است، ادامه داد: به منظور قانونی بودن فروش این ضایعات آهن، مزایده‌ای با نظارت واحدهای حراست، بازرسی، حقوقی و مالی سازمان و شهرداری برگزار شده که تا ۲۱ تیرماه مهلت داشته و ۲۲ تیرماه هم اسناد آن بازگشایی خواهد شد.

قنادنیا درباره اجرای پروژه‌های دائمی زیباسازی مانند نمادها، سردیس‌ها، مبلمان شهری، نورپردازی‌ها، دیوارنگاره‌ها و هنر شهری هم گفت: سردیس‌ها، تندیس‌ها و نمادهای دائمی شهری نیز طی فراخوان‌های محدود و عمومی و برگزاری سمپوزیوم‌های سالانه، توسط هنرمندان استانی و ملی طراحی و اجرا می‌شوند. قنادنیا با اشاره به طراحی و اجرای مبلمان‌های شهری مانند نیمکت، سطل زباله و… توسط طراحان و متخصصان این حوزه خاطرنشان کرد: پیمانکاران طرح‌های روشنایی و نورپردازی سازمان نیز از طریق برگزاری مناقصه‌های عمومی تعیین و در بخش‌های مختلف اجرا می‌شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x