اجتماعی استان اصفهان فرهنگ و هنر

اصفهان بهترین میزبان برای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است

اصفهان بهترین میزبان برای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان درخصوص انتقادات وارد شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی درباره میزبانی شهر اصفهان از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌گوید: گزارش و دفاعیات لازم از سوی شهرداری به بنیاد سینمایی فارابی ارسال شده و امیدواریم در این دوره نیز اصفهان میزبان این رویداد بین‌المللی باشد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در هفته‌های اخیر اخبار مختلفی در خصوص احتمال تغییر میزبانی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در وب‌سایت این جشنواره قرار گرفته است. اخباری مبنی بر اینکه کارگروه ارزیابی و برنامه‌ریزی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با هدف ارائه پیشنهادات و برنامه‌ریزی درخصوص دوره‌های آتی این جشنواره مبتنی بر بهره‌مندی از تجارب گذشته، آسیب‌شناسی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت ادوار ماضی و بهره‌گیری از نظرات هنرمندان، صاحب‌نظران و متخصصان این حوزه تشکیل شده و به زودی نظر خود را درباره انتخاب شهر میزبان از میان سه شهر کرمان، همدان و اصفهان به عنوان شهرهای متقاضی میزبانی، اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، جابجایی مکان برگزاری این رویداد بین المللی در گذشته نتایج مطلوبی به دنبال نداشته و از سوی دیگر شهر اصفهان به دلیل برخورداری از ویژگی‌های شاخص در حوزه‌های مختلف به عنوان بهترین میزبان برای برپایی این جشنواره شناخته می‌شود.

اصفهان آماده است!

سیدعلی معرک نژاد در این باره می‌گوید: شهرداری اصفهان آمادگی کامل خود برای برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قبل از آغاز سال جاری اعلام کرده است.

وی می‌افزاید: طبق قراردادی که در گذشته بین شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی منعقد شده است، لازم بود پیشنهاداتی برای تفاهم نامه جدید از سوی شهرداری اصفهان به بنیاد فارابی ارسال شود که این اقدام انجام شده و از سوی دیگر طی یک نامه، آمادگی کامل شهر و شهرداری اصفهان جهت برگزاری این رویداد توسط شهردار اصفهان اعلام شده است.

معرک نژاد از ارسال نامه ای از سوی شهرداری اصفهان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خبر داده و می‌گوید: در این نامه اعلام شد که آمادگی لازم برای برگزاری این رویداد فرهنگی در اصفهان وجود دارد.

معرک نژاد از برگزاری جلسات متعدد و اتاق فکرهای مختلف در مجموعه شهرداری اصفهان در خصوص جزئیات برگزاری این جشنواره نیز خبر داده و می‌افزاید: تجارب و نظرات افراد ذینفع و مرتبط با حوزه‌های فرهنگی هنری و همچنین افرادی که در دوره‌های قبل در جریان برگزاری این جشنواره بودند را دریافت و در مورد آن گفتگو کردیم تا بتوانیم این رویداد را با بالاترین میزان بهره مندی در اصفهان برگزار کنیم.

همفکری با اعضای شورای شهر

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره خبر داده و می‌گوید: در این راستا جلسه‌ای با حضور محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، فرزانه کلاهدوزان عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر، علی صالحی عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان و علی قاسم زاده شهردار اصفهان داشتیم که خروجی آن تأکید هرچه بیشتر بر آمادگی کامل شهر و شهرداری اصفهان بر برپایی این رویداد بین المللی بود.

دفاعیات لازم برای بنیاد فارابی ارسال شده است

اینکه شهرداری اصفهان دفاعیات لازم در خصوص ایرادات وارد شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی را برای این بنیاد ارسال کرده، بخش دیگری از توضیحات معرک نژاد است که درباره آن توضیح می‌دهد: یکی از دغدغه‌های بنیاد سینمایی فارابی این است که چرا سهم اصفهان در این جشنواره زیاد است و اختیارات تهران باید بیشتر باشد و موضوع مهم تر اینکه می‌گویند تولید فیلمی در این چندسال اتفاق نیفتاده است! همچنین مدعی اند که اصفهان در چندسال گذشته به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی تأکید می‌کند: شهرداری اصفهان برای دفاع در برابر این ادعاها شواهدی را تهیه و برای بنیاد فارابی ارسال کرده و دفاعیات لازم را انجام داده است.

شهرداری سهم خود در مشارکت با جشنواره را پرداخت کرده است

معرک نژاد می‌افزاید: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به عنوان یک رویداد بین المللی با مشارکت شهرداری برگزار می‌شود و ممکن است یک سازمان یا نهادی به دنبال این باشد که از طریق آن اسپانسر جذب کند که این کار طبق توافقنامه به صورت مشارکتی بوده است.

وی تأکید می‌کند: شهرداری اصفهان سهم خود در این مشارکت را پرداخت کرده و گزارش تمامی این هزینه‌ها برای بنیاد فارابی ارسال شده است، ولی آنها انتظاراتی فراتر و نگاهی اسپانسری به فضای جشنواره دارند که این برای شهری مانند اصفهان به عنوان یک جهان‌شهر دور از واقعیت است و شأن جشنواره هم نیست که چنین نگاهی به آن بشود.

جابجایی مکان برگزاری جشنواره نتایج نامطلوبی دارد

وی خاطرنشان می‌کند: جابجایی مکان برگزاری جشنواره تجربه ناموفقی است که در دوره‌های قبل هم انجام و نتایج نامطلوب آن مشخص شده و از سوی دیگر اصفهان شهر متفاوتی است که این رویداد بین المللی با آن عجین شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان می‌افزاید: شعار «اصفهان من شهر زندگی» نیز محور عملکرد شهرداری اصفهان در این دوره است و بی شک برگزاری برنامه‌هایی همچون جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اولویت شهرداری قرار دارد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x