اجتماعی استان بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه حوادث دسته‌بندی نشده سیاسی مرکزی

خیانت اردوغان به ایران، روسیه و چین

خیانت اردوغان به ایران، روسیه و چین

رئیس حزب وطن ترکیه با انتقاد از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو موافقت کرد گفت، اردوغان به مخالفان ناتو از جمله روسیه خیانت کرد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، رئیس یکی از احزاب مخالف  دولت ترکیه با انتقاد شدید از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور که با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو موافقت کرد گفت که اردوغان با این اقدام به مخالفان ناتو خیانت کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «دوغو پرینچک» رئیس «حزب وطن» ترکیه گفت که دولت اردوغان با امضای تفاهمنامه با سوئد و فنلاند و هموار کردن مسیر برای پیوستن آنها به ناتو به حس اعتماد تعدادی از کشورها از جمله روسیه لطمه زد.

این سیاستمدار ترکیه‌ای اظهار داشت، اردوغان با امضای تفاهم نامه با سوئد و فنلاند، به اعتماد روسیه، ایران، عراق، سوریه و چین که به عنوان یک جبهه متحد برابر تهدید ناتو عمل می‌کنند، خیانت کرد. ترکیه باید بر اساس منافع مشترک با  کشورهایی که اقدامات ناتو علیه آن‌ها هست، عمل کند.

به گفته پرینچک، با «آری» گفتن به گسترش ناتو، روابطی را که سال‌ها  با کشورهای مخالف ائتلاف ناتو ساخته شده بود به خطر انداخت.

حزب وطن که در حال حاضر هیچ کرسی در پارلمان ترکیه ندارد، فعالانه با روابط با غرب و در درجه اول با ایالات متحده مخالف است.

پیش از این، هواداران این جنبش تظاهراتی را در نزدیکی تاسیسات ناتو در این کشور برگزار کردند و از مقامات ترکیه خواستند تا کنترل کامل بر ایستگاه رادار «کوره جیک» ناتو داشته و پایگاه هوایی «اینجرلیک» را به طور کامل تصرف کنند و نظامیان آمریکایی مستقر در آنجا را به ایالات متحده بازگردانند.

مردم ترکیه نیز بارها در مناسبت‌های مختلف با برپایی تظاهرات خواستار خروج قوای آمریکا از پایگاه هوایی اینجرلیک شده‌اند.

چندی قبل نیز شماری از معترضان ترکیه‌ای با تجمع برابر پایگاه هوایی اینجرلیک در استان «آدنا» علیه این اقدام دولت آمریکا تظاهرات کردند. معترضان در تظاهرات خود از دولت ترکیه خواستند این پایگاه نظامی را تعطیل و نظامیان آمریکایی مستقر در آن را از ترکیه اخراج کند.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

منبع:همشهری آنلاین

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x