اجتماعی استان حوادث

هشدار پلیس راهور به والدین: جان باختن ۶ کودک خردسال

هشدار پلیس راهور به والدین: جان باختن ۶ کودک خردسال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان با اعلام خبر ناگوار جان باختن ۶ کودک خردسال در تصادفات راه های شهری استان طی مدت ۳ ماهه ابتدای سال جاری به والدین در خصوص مراقبت از فرزندان خردسال خود هشدار داد.
سرهنگ” محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی راه های درونشهری استان اصفهان متاسفانه با آمار نگران کننده جان باختن ۶ کودک خردسال طی مدت ۳ ماهه ابتدایی سال جاری مواجه شدیم که این موضوع هشداری جدی برای والدین است تا از فرزندان خردسال خود در هنگام تردد در معابر شهری دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.
وی سن کودکان جان باخته در حوادث رانندگی امسال را ۲، ۴، ۵، ۷ ، ۸ و ۱۲ سال اعلام کرد و افزود: دو مورد از این حوادث در شهرستان برخوار، یک مورد در شهرستان کاشان، یک مورد در خمینی شهر و مابقی در شهر اصفهان رخ داده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در تمام این موارد، سهل انگاری والدین در نگهداری و مراقبت از فرزندان خود را به وضوح می توان مشاهده کرد اظهار داشت: ۴ مورد از این کودکان به دلیل ورود ناگهانی به عرض خیابان یا بزرگراه و براثر برخورد با خودرو جان خود را از دست دادند.
سرهنگ محمدی اضافه کرد: یک کودک ۲ ساله در تصادف بین یک دستگاه خودروی کشنده با سواری ساینا جان باخته که اگر والدین از صندلی کودک که بهترین حفاظ برای کودکان خردسال است استفاده می کردند می توانستند جلوی جان باختن او را بگیرند. فرد دیگر نیز که سرنشین۱۲ ساله یک دستگاه موتورسیکلت بوده در برخورد یک دستگاه خودرو با این موتورسیکلت جان باخته است که در این حادثه نیز اگر پدر برای فرزند خود از کلاه ایمنی استفاده کرده بود باعث جان باختن او نمی شد.
این مقام انتظامی از افزایش ۵۰ درصدی جان باختگان کودکان خردسال در تصادفات رانندگی معابر شهری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این درحالی است که سال گذشته ۴ کودک در تصادفات شهری جان باخته بودند و امسال این رقم به عدد ۶ رسیده است.
سرهنگ محمدی با بیان اینکه والدین باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند گفت: کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین کاربران ترافیک هستند و والدین باید نکات ایمنی را در مراقبت از فرزندان خود بکار گیرند تا انشاء الله دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری در استان و حتی کشور عزیزمان نباشیم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x