اجتماعی استان دین و اندیشه فرهنگ و هنر

سرتاسر هستی بر پایه عدالت استوار است

سرتاسر هستی بر پایه عدالت استوار است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین بهشتی‌نژاد، در یادواره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیرماه که با حضور شورای معاونین و مسئولان دستگاه قضائی دادگستری کل استان اصفهان، فرماندهان ارتش و انتظامی همچنین خادمان امام رضا (ع)، خانواده شهیدبهشتی و اقشار مختلف مردم در خیمه گلزار شهدای اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: شخصیت شهید بهشتی بسیار ارزشمند، تأثیر گذار، نخبه، عالم، اندیشمند والامقام بود که توانست ارزش‌های اخلاقی را با رفتار و اعمال خویش به مردم آشکار سازد.

به‌گفته وی، شهید بهشتی، ایمان عمیق، باورهای مذهبی راستین و اعتقاد راسخ داشت، دستگاه قضا را معماری کرد و در سایر عرصه‌ها مانند مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به ارائه برنامه و راهکار پرداخت.

مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه عقلانیت، علم و دین شهید بهشتی در کنار تبلور باورهای مذهبی و اعتقادات فرهنگی این شخصیت وارسته، نقش مهمی در هدایت سکان کشور داشت، گفت: شهید بهشتی یک ملّت بود برای ملّت ما که توانست دستگاه قضائی ویران شده طاغوت را به سمت دستگاه قضائی اسلامی هدایت و راهبری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی‌نژاد، کادرسازی را از دیگر خصوصیات شهید بهشتی دانست و تصریح کرد: این شخصیت نخبه و برجسته همواره به دنبال شناسایی ظرفیت‌های موجود در جامعه به ویژه استفاده از ظرفیت‌های نوجوانان و جوانان در بخش‌های مختلف جامعه و کمک به ارتقای آنها بود.

به‌گفته وی، موضوع ولایت فقیه توسط شهید بهشتی به عنوان یک قانون در قانون اساسی پیش‌بینی و اجرا شد؛ ایشان نه تنها یک مبلغ دینی بلکه پایه‌گذار مدرسه قضائی در سال ۱۳۵۹ بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی‌نژاد با اشاره به نقش تربیتی از شناخت و عمل به سیره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، اضافه کرد: مبنای سنت پیغمبر (ص)، رشد بود، یعنی ایجاد بستر برای آحاد جامعه جهت دست‌یابی به رشد فکری، اجتماعی و تعالی در همه عرصه‌های زندگی.

به گفته این مقام مسئول، سخنان پیامبر (ص)، فصل‌الخطاب بود و حکم و فرمانروایی ایشان در زمام حکومت همواره بر پایه عدل استوار شد، به همین دلیل مسئولان قوه قضائیه و دادگستری در سنگری قرار دارند که باید اعمال خود را بر مدار و محور عدالت بسنجند.

مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان اصفهان، وظیفه دستگاه قضائی کشور را برپایی و گسترش عدل دانست و اظهار کرد: سرتاسر هستی بر پایه عدالت استوار است، لباس عافیت تنها از راه عدالت بر قامت تن می‌نشیند و مسئولان قضائی امانت‌دار این سرمایه عظیم هستند که توسط شهدا به ویژه شهید بهشتی به امانت به آنها سپرده شده است.

وی، نگهبانی از میراث فرهنگی انقلاب، اجرای عدالت و تأمین آن را وظیفه مسئولان قضائی دانست و با اشاره به خطبه ۸۷ نهج‌البلاغه ادامه داد: حضرت علی (ع) در این خطبه، لباس عافیت و راه عدالت را نشان داده و آن را دین نامیده است و عدالت را عامل مصونیت و عافیت فکری، اخلاقی و اجتماعی دانسته است.

در پایان این مراسم با حضور بر مزار حجت‌الاسلام علی‌اکبر اژه‌ای به روح این شهید والا مقام و دیگر شهدا ادای احترام شد.
نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x