اجتماعی استان فرهنگ و هنر مرکزی

این بار قاضی ها به مدارس می روند

این بار قاضی ها به مدارس می روند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

طرح قاضی در مدرسه به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان با هدف آشنایی دانش آموزان اصفهانی با قوانین حقوقی و انتخاب سبک زندگی صحیح در حال اجراء می باشد. به گزارش واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، محمد حسین آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان با اشاره به طرح قاضی در مدرسه که طی ماه های اخیر توسط این معاونت در مدارس اصفهان در حال اجراء می باشد، خاطر نشان کرد: مخاطبان با موضوعات حقوقی و قوانین موجود در بخش های اجتماعی، فرهنگی، شیوه ارتباطات و سلامت اجتماعی، فضای مجازی، آشنایی و آگاهی لازم را پیدا می کنند.


بگفته این مقام قضایی، دلیل انتخاب طرح قاضی در مدرسه، نیاز گروه کودک و نوجوان به کسب دانش از متخصصان در زمینه حقوق، قوانین مربوط به شیوه و سبک زندگی صحیح و نحوه برخورد با آسیب های اجتماعی و مواجه شدن با شرایط آسیب خیز می باشد.
وی، دعوت از قضات متخصص و دارای سابقه فعالیت در حوزه های اطفال و نوجوانان را به عنوان اساتید این کارگاه ها ذکر نمود و تصریح کرد: شیوه ارتباط با گروه دانش آموز باید توسط افرادی صورت گیرد که توانمندی های لازم در حوزه حقوق، مشاوره دارند تا راهکار مناسب برای حل دغدغه های این گروه سنی را با بیان مناسب آموزش دهند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان، افزایش آگاهی برای دانش آموزان به ویژه در مدارس مناطق حاشیه ای و محروم را از اهداف مهّم طرح قاضی در مدرسه دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های عمومی برای نوجوانان در مدارس دخترانه و پسرانه در حالی اجرا شده است که دانش آموزان در این کارگاه ها درباره مجازات برخی جرائم در فضای مجازی، مشروبات الکلی، روابط نامشروع، مواد مخدر و روانگردان ها، ماهواره، مزاحمت های تلفنی یا صور مختلف آن، روابط قبل از ازدواج، توهین، تهمت و ضرب و جرح سؤالاتی را مطرح کرده اند.
آقایی، یکی از مهّم ترین وظایف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را پیشگیری از آسیب های اجتماعی در زمان و مکان مناسب عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری قبل از وقوع جرم، رسالت اصلی این معاونت است تا از ورودی به زندان جلوگیری و در حفظ سرمایه های اجتماعی کمک کند.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x